۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۳۵۶

آستان مقدس امام زاده سید احمد جلفا افتتاح شد

ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار شهرستان جلفا با مشارکت 2/5 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
آستان امام زاده سید احمد جلفا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فتاحی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار شهرستان جلفا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که بایستی امامزادگان و بقاع متبرکه استان تبدیل به قطب‌های فرهنگی مناطق شوند، که سیاست اصلی سازمان اوقاف نیز در این راستا است.

وی تقدیر از حمایت های ویژه سازمان منطقه آزاد ارس در توسعه و احداث فضای امام زاده ها، گفت: امامزادگان مراکز نشر انوار قدسی الهی در جامعه هستند؛ این اماکن متبرکه فرصتی برای ترویج ارزش‌های الهی و بزرگداشت شعائر اسلامی است، هر تلاشی که در راستای احیای این مراکز صورت گیرد، نزد خداوند متعال مآجور است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته وقف و تاکید خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت موضوع انفاق و احسان، افزود: در قرآن کریم بر عمل صالح، احسان، انفاق و عمل خیر تاکید شده و عامل همه کارهای خیر و استمرار آن وقف است.

همچنین محسن عرب‌باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: در طول تاریخ مساحد و اماکن متبرکه از سوی مردم اداره شده‌اند، از این رو احیای بنای امام زاده ها و مساجد باید از سوی مردم انجام شود، چراکه نقش همدلی و اتحاد مردم نباید تضعیف شود.

وی نهادینه سازی فرهنگ وقف را یکی از ضروریات ترویج ارزش های اسلامی برشمرد و گفت: کم رنگ شدن مشارکت مردم در امور خیر و حضور در محافل و اماکن مذهبی می تواند ضربه های متعددی به بدنه جامعه و دور شدن از اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام وارد نماید؛ با این اوصاف سازمان منطقه آزاد ارس دو میلیارد و 500 میلیون ریال از هزینه چهار میلیارد ریالی احداث ساختمان این آستان را متقبل شد.

همچنین حجت الاسلام عمادی، سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در هشت ماهه اول سالجاری و ویژه برنامه های هفته وقف اظهار داشت: احیای صحن و سرای همه امامزادگان شهرستان مرزی جلفا نیازمند همت و تلاش مضاعف مردم و مسؤولان است.

وی با تقدیر از حمایت های منطقه آزاد ارس، توسعه مدیریت و فنی و امور زیربنایی ارس در تحقق اجرای سریع و باکیفیت ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار، خواستار حمایت برای احداث زائرسرا در زمین دو هزار مترمربع موقوفی در جوار آستان این امام زاده شد و گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی همواره پذیرای میهمانان داخلی و خارجی است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات