۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۶۵۳۶۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و هوشیاری شاخصه اصلی علمای شیعه است

استاد حوزه علمیه مازندران، بصیرت و هوشیاری را از شاخصه های مهم علمای دین برشمرد و گفت: خدمات ارزشمند علما در دوران حیاتشان عاملی در جهت زنده و جاودانه ماندن آنها پس از مرگشان شده است.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسمی بزرگداشت آیت الله فاضل در دانشگاه مازندران با حضور جمعی کثیری از اساتید و دانشجویان برگزار شد به جایگاه ارزشمند علما در اسلام اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره علما و بزرگان دینی همواره زنده و جاودانه است.

وی با بیان این که جاودانه ماندن علمای دین به دلیل عملکرد آنها در دوران حیاتشان است، افزود: فقهای دینی هیچ گاه از تکلیف و رسالت خود چیزی کم نگذاشتند و با همه سرمایه خود از دین و رسالتی که بر عهده داشتند دفاع کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران، بصیرت و هوشیاری را از شاخصه های مهم علمای دین برشمرد و خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمند علما در دوران حیاتشان عاملی در جهت زنده و جاودانه ماندن آنها پس از مرگشان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شاید به ظاهر بزرگان و شخصیت های دینی از میان جامعه به سوی خانه ابدی خود رفته اند، اما همچنان در میان مردم و جامعه حیات دارند، تصریح کرد: مردم هیچ گاه یاد و خاطره فقها و علمای دین را فراموش نکرده اند و در همه اعصار از آنها به نیکی یاد می کنند.

حجت الاسلام باقرزاده مردمی بودن را یکی از ویژگی های مهم علمای بزرگ دین در تاریخ برشمرد و بیان داشت: شخصیت های بزرگی همچون آیت الله فاضل(ره) نیز همانند علمای سلف، در همه صحنه ها و عرصه ها همگام و همراه با مردم بودند.

وی با بیان این که مردم همواره علما را پناهگاه امن خود می دانسته و می دانند و برای رفع مشکلات خود همواره به علما مراجعه می کنند، ادامه داد: این اعتماد مردم به روحانیت سرمایه بزرگی است که صدها سال است که سینه به سینه ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن اعتماد دو سویه مردم و روحانیت اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب، امروز رابطه مردم علما و مردم رابطه ای عمیق و ریشه دار است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران، حضور بی نظیر و با شکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله فاضل(ره) را نشان دهنده عمق دلبستگی مردم به علما و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: مردم این دیار ثابت کردند که تحت هیچ شرایطی بزرگان دینی خود را تنها نخواهند گذاشت و همواره پشتیبان آنها خواهند ماند.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه سخنان خود آیت الله فاضل(ره) را شخصیتی کم نظیر در زهد و تقوا معرفی کرد و با بیان این که وجود چنین شخصیت هایی نعمتی برای جامعه اسلامی است، گفت: این عالم وارسته در دوران عمر با برکت خود هر آنچه داشت برای خدمت به دین و انقلاب هزینه کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) هیچ دلبستگی به مسائل مادی و دنیوی نداشت و کاملاً از این مسائل مبرا بودند، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی پس از درگذشت خود نیز هیچ هدیه مادی از خود به یادگار نگذاشتند و هر آنچه از این عالم وارسته و ربانی باقی مانده هدایای معنوی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران با تأکید براین که آیت الله فاضل(ره) عاشق و دلداده ولایت و رهبری بودند و هیچ گاه در دوران عمر با برکت خود از مسیر رهبری عدول نکردند، تصریح کرد: ایشان در ولایت مداری الگوی بسیاری از طلاب و روحانیان بودند.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که آیت الله فاضل(ره) در دفاع از ولایت و رهبری با کسی تعارفی نداشتند و با اقتدار و شجاعت جایگاه ولایت و رهبری دفاع می کردند، خاطرنشان کرد: به حتم این شخصیت کم نظیر الگوی ولایت مداری در جامعه اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از شخصیت های حتی انقلابی با گذشت زمان از مسیر ولایت و رهبری فاصله گرفتند، تصریح کرد: اما در این میان شخصیت های ولایی همچون آیت الله فاضل در دفاع از رهبری پیشگام بودند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران به رویکرد انقلابی آیت الله فاضل(ره) اشاره کرد و با بیان این که این عالم ربانی همواره نسبت به مسائل مربوط به انقلاب و نظام توجه خاصی داشتند، ادامه داد: به حتم این شخصیت وارسته یک عالم به تمام معنا انقلابی بودند که عمری در مسیر انقلاب و نظام جان فشانی کردند.

وی یکی از مهم ترین خدمات آیت الله فاضل(ره) به اسلام را تأسیس حوزه علمیه عنوان کرد و با بیان این که این عالم وارسته سالیان متمادی به تربیت طلاب همت گماردند، خاطرنشان کرد: ایشان تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود لحظه ای از کرسی درس و بحث حوزه فاصله نگرفتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به این که امروز بسیاری از شاگردان آن عالم ربانی در مناصب مهمی در نهادهای مختلف کشور مشغول خدمت به اسلام و انقلاب هستند، تصریح کرد: ایشان همواره بر ضرورت توجه طلاب به تحصیل علم همراه با تقوا و تهذیب در حوزه تأکید خاصی داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظارت آیت الله فاضل(ره) در مدیریت حوزه علمیه همواره الگو بود، ادامه داد: ایشان حتی لحظه ای از طلاب جدا نبودند و همه عمر در کنار طلاب حوزه زندگی کردند تا اعمال و رفتار ایشان الگویی برای طلاب جوان باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات