۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۵۳۶۸

دومین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
نشست قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی امروز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام حمید محمدی رییس شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور، محمدزاده رییس شبکه قرآن و قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

همچنین در این نشست انجم شعاع معاون نظارت بر شورای توسعه قرآنی به سخنرانی پرداخته و گفت: امسال در لایجه بودجه که تقدیم مجلس شده حدود 180 میلیارد از بودجه قرآنی دیده نشده است.

وی افزود: ما باید به سمت بودجه‌هایی برویم که بتوان برنامه‌های دائمی در حوزه قرآن اجرا کنیم، فعالیت‌هایی قرآنی که به بودجه نفت متکی باشد نمی‌توان به پشتیبانی آن اتکا کرد.

معاون نظارت بر شورای توسعه قرآنی با بیان اینکه امروز مردم منابع اربعین را تامین می‌کنند، عنوان کرد: باید در فعالیت‌های قرآنی نیز از مردم کمک گرفت، البته هر جا علما وارد شدند سبب خیر و برکت در آن بخش شدند که یکی از این بخش ها وقف بوده است.

انجم شعاع افزود: باید در کنار آسیب‌شناسی وضع موجود راه‌های توسعه وقف قرآنی را در کشورهای دیگر بررسی کنیم، از از ارسال قرآن به شکل انبوه به کشورهای آفریقایی تا وقف شخصی امروز تعداد زیادی از مبلغان قرآنی در حال اعزام به سایر کشورها هستند که فرهنگ قرآنی را ترویج دهند.

در ادامه نشست عزیززاده مدیر تبلیغ و ترویج قرآنی وزارت ارشاد، گفت: امروز فعالیت‌های قرآنی گستره جدی پیدا کرده که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب می تواند راهبردی باشد.

وی افزود: باید مردم متوجه شوند که وقف آنها در زمینه قرآنی گفتمان و موضوع اصلی تولیدات فرهنگی جامعه است.

عزیززاده بیان داشت: امروز آمارهای ورود خیرین در حوزه سلامت و آموزش جدی است، وقف در فرهنگ دینی ما وجود دارد اما باید مقداری وقف برای قرآن را وارد فرهنگ مردم کنیم که عقب‌افتادگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برطرف شود.

همچنین فرجی از وزارت ورزش و جوانان گفت: باید در مسیر تامین و تخصیص منابع وقف شفاف‌سازی صورت گیرد و با استفاده از رسانه آن را توسعه داد.

وی افزود: در این زمینه باید خیرین شهرستانی و استانی شناسایی شده و برای آنان انجمن خیرین تشکیل شود.

در ادامه ابراهیمی از دانشگاه علوم و معارف بیان داشت: باید در زمینه وقف قرآنی مصادیق و راه‌کارگاه و روش‌ها فهرست شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب با کمک مردمی موفق شدیم در زمینه وقف نیز باید از مردم کمک بگیریم.

همچنین در این نشست سردبیر خبرگزاری ایکنا گفت: در موضوعات قرآنی باید جامعه قرآنی افزون بر وقف‌های مشارکتی و منفعتی قرآنی، باید انجمن یاوران وقف را داشته باشد.

وی افزود: باید نمونه واقفان و وقف‌های قرآنی موفق معرفی و مخاطبان نیازشناسی شوند که در این زمینه خبرگزاری قرآن آمادگی همکاری دارد.

در پایان این نشست حجت الاسلام برزگر مدیر موسسه مکتب القرآن ثارالله بزرگترین موقوفه قرآنی ایران در لامرد، گفت: موسسه قرآنی ثارالله از نظر وقف قرآنی بزرگترین و 360 شعبه در کشور دارد.

وی افزود: باید حمایت از فعالیت‌های قرآنی به بهترین نحو صورت گیرد، بنابراین ما به عنوان موسسه قرآنی وقفی انتظار حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه را داریم./201/807/ب1

ارسال نظرات