۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۵۴۵۶
مشاور عالی استاندار کرمانشاه:

شهدا واقفان اصلی هستند

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدا واقفان اصلی هستند، گفت: شهدا جان و مالشان را وقف اسلام کردند که وقفیت آنها استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد.
جعفر همتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جعفر همتی، مشاور عالی استاندار صبح امروز در همایش یاوران وقف که در تالار بهمن آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: در سال 1332 برخی از دانشجویان باغیرت و مبارز علیه آمریکا، تظاهرات معروفی به راه انداخته و در این تظاهرات موجی شکل گرفت که شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم که امروز به نام روز دانشجو نامگذاری شد.

مشاور عالی استاندار تصریح کرد: وقف تنها ملک و مسجد و بیمارستان نیست، واقفان اصلی شهدا هستند کسانی که جانشان را برای اسلام وقف کردند.

وی در ادامه افزود: شهدا جان و مالشان را وقف اسلام کردند که وقفیت آنها استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد.

این مسؤول افزود: امید است بتوانیم مطالبات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم، وقف مختص مسلمانان نیست بلکه تمام ادیان وقف دارند و 203 کشور به نوعی از وقف و اوقاف و این سنت پیامبر (ص) استفاده می کنند به طوری که برخی جزو اولین کشورهایی هستند که وقف را در قالب مؤسسات خیریه عملی می کنند.

همتی گفت: 1717 موقوفه در کرمانشاه وجود دارد، واقفان کار بزرگی کرده و این آثار ماندگار را از خود بجای گذاشتند که آثار و برکاتش هم در این دنیا و در جهان دیگر برای انسان ها به جای مانده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کرمانشاه جایگاه مناسبی در فرهنگ وقف و کشور دارد و واقفان بزرگی داشته است، از این رو اداره کل اوقاف باید از موقوفات نگهداری خوبی داشته و درآمدزایی خوبی از آنها داشته باشد.

مشاور عالی استاندار اظهار داشت: امروز حرم امان رضا(ع) همچون بنگاه اقتصادی و وزارتخانه ای بزرگ است و مشکلات جامعه را مرتفع می کند، از این رو باید مردم را به سمت وقف ترغیب کرد تا این مهم توسعه پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه واقفان دریادل هستند، مطرح کرد: واقفان دریادل بوده و تمام اموال خود را در راه بقای اسلام صرف کردند و خوشبختانه این سنت در تمام جهان در حال ترویج و اجرا است و باید سطح موقوفات را بالا برد./857/203/ب2

ارسال نظرات