۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۴۷۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

افتتاح گنبد طلای مولای متقیان در 17 ربیع الاول، برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر عربی «یادمان ولایت»، گرامیداشت بانوان شهید طریق الحسین(ع) در اهواز و برگزاری سالگرد شهدای مدافع حرم آغاجاری از جمله اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبارکوتاه

حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و اشاره به مراحل تکمیل حرم امیرمؤمنان(ع) ابراز داشت: به فضل الهی هفته گذشته آخرین خشت‌ گنبد طلای حرم مطهر امام علی(ع) گذشته نصب شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان تمیزکاری حرم مولای متقیان و جداسازی داربست ها از گنبد مطهر اظهار داشت: ان شاءالله در 17 ربیع الاول و همزمان با ولادت رسول خدا(ص) گنبد طلای حرم امیرمؤمنان(ع) افتتاح خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که حدود 10 هزار خشت طلا در گنبد نصب شده است، گفت: ترمیم گنبد طلای حرم مطهر علوی با مشارکت تولیت حرم مطهر و مردم استان خوزستان انجام شد.

حجت الاسلام موسوی به صحن حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: 2 هزار متر از این صحن برای مردم خوزستان اختصاص یافت و بقیه با ستادی مرکزی عتبات و سایر استان ها است که تاکنون تنها فاز اول این صحن به پایان رسید.

گفتنی است، پروژه ترمیم، مرمت و بازسازي گنبد طلاي حرم علوي اواخر مهرماه سال 94 به استان خوزستان محول و مقرر شد تا به مدت 18 ماه و با مشاركت مردم استان به سرانجام برسد.

برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر عربی «یادمان ولایت»

پنجمین جشنواره‌ استانی شعر عربی «یادمان ولایت» با هدف گسترش و توسعه‌ فرهنگ ولایی و ایثار و شهادت، تلاش در جهت شناخت ویژگی‌های شخصیتی علمی و مذهبی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ایجاد هماهنگی و انسجام بین نیروهای ارزشی برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های ولایت و رهبری، ایثار و شهادت و بخش آزاد در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشت‌آزادگان برگزار خواهد شد.

این جشنواره ساعت ۱۵ روز با حضور مسؤولان استانی، شاعران، پیشکسوتان و علاقه ‌مندان شعر و ادب در دشت ‌آزادگان برگزار می‌شود.

گرامیداشت بانوان شهید طریق الحسین(ع) در اهواز

حجت‌الاسلام مهدی شکوه ‌نیا، مسؤول هماهنگ ‌کننده طرح قرآنی خانه به خانه مسجد جوادالائمه(ع) شهرستان اهواز با اشاره به اینکه تجمع شرکت‌کنندگان در جلسه های طرح قرآنی خانه به خانه چهارشنبه ۱۷ آذرماه در مسجد جوادالائمه(ع) پادادشهر اهواز برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با این جلسه یادواره شهدای طریق‌الحسین(ع) نیز برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: از خانواده تعدادی از شهدای حادثه تروریستی حله نیز جهت حضور در این یادواره دعوت شده است.

شکوه ‌نیا گفت: این مراسم ساعت 15 تا 17 چهارشنبه ۱۷ آذرماه برگزار و حجت‌الاسلام محمدرضا حبیب‌پور سخنران و بهنام منصوری مداح این یادواره خواهند بود.

برگزاری نخستین سالگرد شهدای مدافع حرم آغاجاری

نخستین سالگرد 4 تن از شهدای مدافع حرم آغاجاری با حضور خانواده‌ های معظم شهدا در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار می‌شود.

در مراسم نخستین سالگرد 4 تن از شهدای مدافع حرم آغاجاری یکی از مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی می‌پردازد و همچنین رضا نبوی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان مداحی و نوحه‌ خوانی می‌کند.

شهید رضا ملائی، شهید علی اکبر شیرعلی، شهید محمد هادی‌نژاد و شهید ایوب رحیم‌پور شهدای مدافع حرم شهرستان آغاجاری هستند./303/9456/ب1

ارسال نظرات