۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۴۹۷
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان ایلام:

وقف یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان ایلام گفت: باید فرهنگ وقف در سطح جامعه بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد و این سنت حسنه در متن جامعه به‌ خوبی نهادینه شود.
حجت الاسلام حسن شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام،حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز در همایش یاوران وقف، اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود که موقوفات منفعتی در استان ایلام بیش از گذشته رشد پیدا کنند.

وی با بیان اینکه موقوفات منفعتی نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات در سطح جامعه دارد و منافع آن شامل حال افراد کل جامعه می‌شود، ابراز کرد: باید فرهنگ وقف در سطح جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و این سنت حسنه در متن جامعه به‌ خوبی نهادینه شود که نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم به‌ ویژه اصحاب رسانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ادامه با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که فرهنگ وقت به یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه تبدیل شود، یادآور شد: با مشارکت اقشار مختلف جامعه و رسانه‌های شنیداری و گفتاری می‌توان وقف‌های عام‌المنفعه و دسته‌جمعی را در سطح جامعه گسترش داد.

حجت‌الاسلام شهیدی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۰ مورد در سامانه موقوفات استان ایلام به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مورد موقوفه در استان ایلام به ثبت رسیده که لازم است با همکاری اقشار مختلف جامعه، فرهنگ وقف در جامعه نهادینه و تعداد موقوفات در استان ایلام افزایش یابد.

وی بیان اینکه در سال جاری ۱۳ سند مالکیت برای اماکن مذهبی استان صادر شده است، افزود: در حال حاضر ۱۵ سند دیگر تکمیل و در مرحله کارشناسی قرار دارد که انتظار می‌رود با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این تعداد اماکن مذهبی نیز تا پایان سال جاری دارای سند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این اداره کل در ایام اربعین حسینی سال ۹۵، ابراز کرد: در سال جاری 10 موکب پذیرایی و استقبال از زائران حسینی در مسیرهای تردد زوار با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه ۱۶ استان کشور دایر گردید و خدمات متنوع به‌طور روزانه به یک‌صد هزار زائر در این موکب‌ها ارائه شد.

حجت‌الاسلام شهیدی در پایان با بیان اینکه همگانی کردن وقف در سطح جامعه تنها بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف نقش مهمی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را حل کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 50 نفر از یاوران وقف و اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف با حضور مسؤولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد./879/202/ب2

ارسال نظرات