۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۶۵۵۱۹
سخنران حرم رضوی:

رعایت تقوا، سبب ثبات قدم و پایداری در دین است

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان اینکه کسی که در راه خداوند ثابت قدم باشد، هیچ عاملی نمی تواند او را از مسیر دین و دین داری جدا کند، گفت: رعایت تقوا و ورع در دین، اجتهاد و تلاش برای خداوند، صدق حدیث و ادای امانت سبب ثبات قدم و پایداری در دین است.
حجت الاسلام رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه خراسان و سخنران حرم رضوی، ظهر امروز در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر که با حضور زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به ادامه مبحث شیوه های تربیتی امام حسن عسکری نسبت به شیعیان اشاره کرد و افزود: آنچه که در روایت امام حسن عسکری علیه السلام  بیان می شود، مهم بودن، ثبات قدم و پایداری در دین است.

وی با بیان اینکه کسی که در راه خداوند ثابت قدم باشد، هیچ عاملی نمی تواند او را از مسیر دین و دین داری جداکند  ادامه داد: رعایت تقوا و ورع در دین، اجتهاد و تلاش برای خداوند، صدق حدیث و ادای امانت موجب ثبات قدم و پایداری در دین است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با تاکید بر اینکه ایستادگی در مقابل مشکلات و سختی ها، ایمان انسان را استوارتر می کند، اظهار داشت: اگر کسی در راه دین ثبات قدام نداشته باشد، در رویارویی و روبرو شدن با مشکلات دچار تزلزل می شود.  

وی با بیان اینکه انسان باید از تعالیم قرآن و عترت بهره ببرد و بر این تعالیم قرآنی و عترت نیز استمرار داشته باشد، بر ثبات قدم و پایداری در دین تاکید کرد و افزود: افرادی که در راه خداوند حرکت نمی کنند و هیچ مدار زندگی بر آنها حاکم نیست از ورع و تقوا به دور هستند.

سخنران حرم رضوی همچنین با بیان اینکه بعضی افراد تا زمانی که منافع ظاهری آنها تامین است در راه خداوند حرکت می کنند و زمانی که منافع آنان حاصل نمی شود از ورع و تقوا به دور می شوند، این افراد را مصداق آیه قرآن کریم «وَيَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَنَكفُرُ بِبَعضٍ» دانست و اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که نه به خدای خود و نه به خودشان ایمان دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان خود را با منافع و سود تنظیم کند و خداوند را در نظر نگیرد خود پرست است نه خداپرست، ادامه داد: انسان نباید خداوند متعال را در سختی ها و دشواری ترک کند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان اینکه خداوند متعال برای امتحان و آزمایش انسان ها، رنج و مشکلاتی پیش روی آنها نشان داده است، ابراز داشت: اگر انسان ها به این سختی ها و مشکلات دقیق نگاه کنند اینگونه سختی ها تلخ نیست بلکه شیرین است و از طریق رنج و سختی است که خداوند به ما نشان می‌دهد که از نظر ایمانی، روحی و روانی و اخلاقی در چه جایی قرار داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر برای انسان نگاه توحیدی حاصل شود، این سختی آسان و تلخ نیست، ادامه داد: اگر انسان نگاهش را به تمام سختی هایی که خداوند در طول زندگی پیش می آورد عوض کند، آن وقت این سختی ها را با کمال آرامش پذیراست./202/859/ب1

ارسال نظرات