۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۶۵۵۳۲
همزمان با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام؛

مسابقه قرآنی «رحمه‌ للعالمین» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد گفت: همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد حضرت محمد(ص)، مسابقه قرآنی رحمه للعالمین در رشته‌های حفظ، ترتیل و تفسیر در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مهدوی پور - رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحيم مهدوي پور، ریيس دانشگاه علوم قرآني بجنورد امروز در نشست خبری، اظهار كرد: همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، ميلاد نبي مکرم اسلام، حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، براي نخستين بار مسابقات قراني رحمه للعالمين در خراسان شمالي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: اين مسابقات با هدف ترويج رفتار قرآني در رشته‌های حفظ، ترتيل و تفسير قرآن براي همه دانشجويان علاقه‌مند مراكز آموزش عالي و دانش آموزان و خانواده‌هاي بعضي ادارات استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به اینکه مسابقات قراني رحمه للعالمين در خراسان شمالی با همكاري شركت مخابرات استان برگزار می‌شود، تأکید كرد: این مسابقات در دو مجموعه علمي و آموزشي برگزار شده و دانش آموزان و دانشجويان و كاركنان ادارات به همراه خانواده‌هايشان در اين دوره از مسابقات با هم رقابت خواهند كرد.

وي يادآور شد: در اين دوره از مسابقات قرآني براي خانواده كاركنان تفسير سوره حجرات در نظر گرفته شده است؛ زیرا در اين سوره به مسائل اجتماعي و اخلاقی پرداخته شده اما براي ديگر گروهها حفظ قرآن كريم و تحقيق در نظر گرفته شده است.

این مسؤول اظهار كرد: مسابقه قرآني رحمه للعالمين به مدت سه روز از بیست و چهارم تا بیست و ششم آذرماه در شهرستان بجنورد آغاز می‌شود و مراسم اختتاميه آن هم در بیست و هشتم آذر با حضور قاري بین‌المللی برگزار شده و به نفرات برتر هر رشته جوايزي اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور در ادامه افزود: با برگزاري اين مسابقات جوانان ما با آموزه‌های رفتاري و تربيتي قرآن کریم بیش از پیش آشنا شده و اخلاق محمدي و قرآني را سرلوحه كار خود قرار می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مسابقات قرآني رحمه للعالمين براي نخستين بار در خراسان شمالي برگزار می‌شود، ما بايد با ترغيب جوانان و دانشجويان به شركت در اين محافل برای تحكيم ارتباط مؤثر نسل جوان و نوجوان با آموزه‌های قراني تلاش كنيم.

وي اضافه كرد: آنچه امروز جوانان و دانشجويان ما را از خطرات اجتماعي و آسیبهای شبکه‌های مجازي و ماهواره‌ای نجات می‌دهد گرايش آنها به‌سوی تعاليم روح‌بخش قرآني بوده و جوانان می‌توانند با عمل به آموزه‌های قرآنی و توكل به خداوند متعال، با عزت و شرف به‌سوی موفقيت گام بردارند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اظهار کرد: شبکه‌های مجازي و ماهواره‌ای با ايدئولوژي و اهداف خاص برنامه‌هایی با الگوهاي غربي توليد مي‌كنند تا جوانان ما را با الگوسازی‌های غلط به انحطاط بكشند؛ اما به فضل الهی جوانان و نوجوانان و دانشجويان ما با توسل به احكام اسلامی و آموزه‌های قرآن و عترت برنامه‌های دشمنان را با شكست روبرو می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در این راستا خانواده‌ها هم بايد فرزندان خود را از سنين كودكي با قرآن آشنا كنند تا كودكان تربيت قرآني را درك کرده و با این کتاب آسمانی انس گيرند.

حجت‌الاسلام مهدوي پور با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب هم همواره بر انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن تأکید دارند، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با آشنا كردن فرزندان با قرآن آنها را با مدارج والاي انسانيت آشنا کرده و زندگي آنها را تا ابد بيمه كنند؛ از این‌ رو نبايد از كنار اين سرمایه‌گذاری معنوي به‌ سادگی گذشت./9314/202/ب2

ارسال نظرات