۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۶۵۵۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اعتماد به دانشجویان است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نیروی انسانی از جمله ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: آمار بالای فارغ التحصیلان در کنار اعتماد به دانشجویان سبب نقش آفرینی آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
روز دانشجو

حجت الاسلام مجتبی خانه مسجدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در رأس فلسفه روز دانشجو استکبارستیزی و آمریکاستیزی نهفته است، گفت: متأسفانه در شرایط گوناگون براساس اغراض و شرایط مختلف سیاسی از بی بصیرتی و غفلت عده ای از دانشجویان سوء استفاده شده و نیروی جوانی و آرمان خواهی آنها را در راستای اهداف خود پیش می برند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گروه ها و جریان های سیاسی از برخی دانشجویان به عنوان اپوزیسیون و مخالف با نظام اسلامی بهره بردند، افزود: استقبال از آمریکا دقیقا مغایر با فلسفه روز دانشجو است و مخالفان با حضور در دانشگاه ها به تلقین چنین مطالبی در میان دانشجویان پرداختند.

حجت الاسلام خانه مسجدی به سخنرانی برخی تشکل های دانشجویی درباره استکبارستیزی ابراز داشت: برخی برای آمریکا ایجاد قداست کردند تا استکبارستیزی دانشجو را با استفاده از نیروی جوانی به نقطه مخالف آن تبدیل کنند که در دولت اصلاحات افرادی با حضور در دانشگاه ها زمینه سازی هایی برای برقراری ارتباط با آمریکا را مطرح ساختند.

وی با بیان این که برخی سخنرانان مقابله با آمریکا را به استقبال از آمریکا تعریف می کنند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان نسبت به مواضع و اهداف روز دانشجو بی تفاوت بوده و دشمن شناسی و دشمن ستیزی چندان برایشان اهمیت ندارد و خود را بی هدف و بی انگیزه نشان می دهند.

استاد حوزه و دانشگاه نیروی انسانی را از جمله ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: آمار بسیار فارغ التحصیلان دانشگاهی و بهره گیری از نیروی جوانی با برنامه ریزی مناسب و اعتماد به دانشجو سبب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود./303/9456/ب1

ارسال نظرات