۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۶۵۵۵۳
مسؤول ستاد اقامه نماز مازندران:

اقتدار و عزت امروز نظام اسلامی محصول حضور دین در جامعه است

مسؤول ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که اقتدار و عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول حضور دین در جامعه است، گفت: امام خمینی(ره) با هوشیاری و بصیرت کامل در تشکیل حکومت بر مسأله اسلامی بودن نظام تأکید ویژه ای داشتند.
دبیر ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز مازندران امروز در همایش نماز که در شهرستان نکا برگزار شد با اشاره به این که دشمنان اسلام و دین تلاش می کنند تا به گونه ای در جامعه القاع کنند که دین تنها به توصیه های اخلاقی می پردازد و برنامه ای برای سایر بخش های زندگی ندارد، گفت: این ادعای دشمنان در حالی است که دین برای همه بخش های زندگی برنامه دارد.

وی با بیان این که دین علاوه بر مسائل دینی و فرهنگی نسبت به مسائل اقتصادی، علمی، نظامی و همه بخش های زندگی روزمره نیز برنامه ای جامع و کامل دارد، افزود: علیرغم همه تلاش های دشمنان برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی، اما امروز می بینیم که دین در رأس همه امور قرار دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش های گسترده حکومت فاسد پهلوی برای تضعیف و کمرنگ کردن دین از زندگی فردی و اجتماعی مردم، خاطرنشان کرد: اما به برکت انقلاب اسلامی ایران دین دوباره به عرصه زندگی و اجتماع بازگشت و این پیروزی بزرگی بود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب از پویایی و زنده بودن دین و ارزش های انقلابی عصبانی و هراسان هستند، تصریح کرد: به همین دلیل همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا از رشد و جهان مدار شدن این آرمان ها و ارزش ها جلوگیری کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که اقتدار و عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول حضور دین در جامعه است، بیان داشت: امام خمینی(ره) با هوشیاری و بصیرت کامل در تشکیل حکومت بر مسأله اسلامی بودن نظام تأکید ویژه ای داشتند.

وی با بیان این که دین هیچ گاه از سیاست جدا نیست و تلاش و طراحی های دشمنان برای جدایی دین از سیاست همواره شکست خورده است، خاطرنشان کرد: پیوند دین و سیاست در نظام اسلامی سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان ایران اسلامی هیچ گاه خواهان تشکیل حکومت دینی در کشورمان نبودند و نیستند، تصریح کرد: فشارها و تهدید های 38 ساله دشمنان به ویژه آمریکایی ها به کشورمان به دلیل دینی بودن نظام اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دشمن به بهانه فناوری صلح آمیز هسته ای به کشورمان فشار وارد می کند و مردم را در تحریم های شدید اقتصادی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: همه این فشارها و تحریم های ظالمانه که به بهانه مسائل هسته ای و حقوق بشر علیه ملت ایران وضع شده به دلیل وجود حکومت اسلامی در این کشور است.

وی با بیان این که دشمنان معتقدند كه دين به تمدن كاري ندارد در حالي كه زماني كه تمدن واژه‌ها نبود، بيان دين بود، تصریح کرد: دین نگاه بسیار ویژه و خاصی به مسائل علمی دارد و در بسیاری از آیات، احادیث و روایات به این مسأله مهم توجه و سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تضاد حوزه نظر و عمل هم از ديگر آسيب‌هايي است كه دين را تهديد مي‌كند، گفت: به همین دلیل بايد تلاش كنيم تا حرف و عمل ما يكي باشد و اگر حسيني هستيم بايد در كنار امام حسين(ع) بمانيم و اگر با ولايت هستيم و حرف ولايت مي‌زنيم بايد بدانيم كه ولايت‌مداري با ولايت‌معاشي متفاوت است.

مسؤول ستاد اقامه نماز مازندران با تأکید بر بهره گیری از همه ظرفیت های جامعه برای ترویج نماز بيان داشت: اجلاسيه‌هاي نماز، حركتي براي شناساندن دين و نماز به جامعه است كه بايد به درستي در جامعه تبيين شود و بكوشيم به آنچه مي‌گوييم، عمل كنيم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که همه تلاش دشمن بر اين است كه دين ما را به دين حزن و اندوه تبديل كند و بگويد كه آنچه شيعه دارد محرم، صفر، اندوه و حزن است، خاطرنشان کرد: اين ادعا صحیح و واقعي نيست؛ بلكه دين ما دين نشاط و شادي هم هست و مناسبت‌هاي مختلف براي شور و شادي در دين اسلام داريم كه بايد در جامعه گسترش يابد.

وی با انتقاد از اين كه برخي از مساجد با اقامه نماز، درب مساجد را مي‌بندند، افزود: درب مساجد استان بعد از اقامه نماز نباید بسته و قفل شود؛ بلكه بايد با بازگذاشتن درب مساجد شرايط انجام كار فرهنگي را افزايش دهيم.

مسؤول ستاد اقامه نماز مازندران گفت: آشناسازي و آسان‌سازي دين مسأله مهمي است كه بايد به آن توجه شود و با پرهيز از افراط و تفريط، همدلي و وفاق و يكسان بودن حرف و عمل، قدر نعمت انقلاب و دين را بدانيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف دشمن ضربه زدن به دين، انقلاب و اعتقادات ما است، تصریح کرد:  اگر به اين آسيب‌ها توجه نشود؛ تبديل به تهديد و بحران مي‌شود و بحران فروپاشي است و به همین دلیل بايد وقتي 38 سال با قدرت، ولايت‌مداري، ولايت‌پذيري و در سايه رهبري به اوج اقتدار و قدرت رسيديم؛ اكنون هم بايد آسيب‌هاي پيش رو بررسي شود.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش دارند كه دين اسلام را دين بازنشستگان نشان دهند و اينكه دين اسلام، دين پيران است و نسل نو كمتر در مساجد هستند و بيشتر افراد مسن در مساجد شركت دارند؛ در حالي كه چنين نيست و دين ما ويژگي‌هاي مهم دارد و بايد در جامعه، مانور عقيده انجام شود./1317/202/ب3

ارسال نظرات