۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۶۵۵۶۴
امام جمعه اسفراین:

پیشگیری از انحرافات اعتقادی در عصر انتظار درگرو پیروی از ولایت فقیه است

امام جمعه اسفراین با گرامیداشت فرارسیدن نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: در عصر غیبت و انتظار پیروی مطلق از ولایت فقیه تنها راهکار پیشگیری از انحرافات فکری و اعتقادی است.
حجت الاسلام قدیر محمدیان - امام جمعه اسفراین

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، با اشاره به روایت پیامبر گرامی اسلام (ص)، اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت محمد (ص) کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس و مطابق آموزه‌های شرعی و عقلی بشریت برای دست‌یابی به سعادت و کمال انسانی، به رهبری که از طرف خداوند برگزیده شده باشد، نیاز دارد.

وی اضافه کرد: تفکر شیعه در مورد امامت این است که امامت مقامی آسمانی و الهی بوده و باید از طرف آفریننده هستی انتخاب شود؛ زیرا رهبری بخشی از دین الهی است که خداوند به بشریت ابلاغ می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اسفراین با بیان اینکه خداوند هیچ‌گاه زمین را از امام خالی نمی‌گذارد، خاطرنشان کرد: در عصر فعلی هم اگرچه امام معصوم از نظرها غایب است اما در عین حال حاضر و ناظر است.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اوصاف آخرین منجی را بیان کرده و وظیفه ما در عصر انتظار این است که با الگوگیری از سیره و کردار اهل بیت (ع) افرادی با اخلاق، نمازگزار و منتظر واقعی بوده و آماده خدمت‌گزاری و سربازی برای حضرت مهدی (عج) باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و جشنهای ربیع، افزود: مسأله مهدویت استمرار موضوع امامت و تداوم راه نبوت بوده و شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) امامت و رهبری امت اسلام را امری الهی و از طرف خداوند می‌دانند.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: همه ادیان الهی به منجی و موعود اعتقاد دارند و باید توجه داشته باشیم که موضوع مهدویت یک موضوع شعاری نیست؛ بلکه امری اعتقادی است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خود آن قوم آن را بخواهد؛ پس اگر ما بخواهیم و زمینه ظهور حضرت باشد، مشیت الهی و وعده خداوند برای چنین ظهوری محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در عصر انتظار زمینه برای انحرافات فکری و اعتقادی فراهم است؛ ازاین‌رو باید در این عصر به دنبال تقویت اعتقادات، اخلاق و تحکیم ایمان و مسائل مذهبی باشیم و در مسائل دینی به فقها مراجعه کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام محمدیان در عصر غیبت و انتظار پیروی مطلق از ولایت فقیه تنها راهکار پیشگیری از انحرافات فکری و اعتقادی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ظهور مهدی موعود (عج)، کلام الهی اساس زندگی بشر خواهد بود و بشر در سایه تعالیم الهی قرار می‌گیرد اما ظهور نیازمند زمینه‌سازی و کسب آمادگی است.

گفتنی است، جشنهای ماه ربیع شامل نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، دهم ربیع‌الاول، سالروز ازدواج پیامبر اعظم (ص) و حضرت خدیجه (س)، دوازدهم ربیع‌الاول، سالروز ورود پیامبر اکرم (ص) به قبا در سفر هجرت و هفدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت است./9314/302/ب3

ارسال نظرات