۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۶۵۶۱۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

آرمان‌طلبی و عدالت‌خواهی شاخصه مهم جنبش دانشجویی است

حجت الاسلام انوری گفت: دانشجویان برخلاف برخی گروه‌های سیاسی خواستار عدالت هستند و از بیان مسائلی که حتی به ضرر خودشان اما به نفع جامعه است، ترسی ندارند.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در تالار وحدت این نهاد علمی برگزار شد، با اشاره به چهار شاخصه اصلی جنبش دانشجویی اظهار داشت: شجاعت، مطالبه‌گری و صراحت در گفتار از مهم‌ترین ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی است.

وی با بیان این‌که دانشجویان با شجاعت، بدون محافظه‌کاری و رعایت برخی مصلحت‌های بی‌جا خواسته‌های خود را بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها دانشجویان را پیاده نظام خود تلقی می‌کنند و سعی دارند از این طریق به اهدافشان برسند. این در حالیست که دانشجویان استقلال فکری دارند.

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که دانشجویان آگاه، با تحلیل دقیق و درست مسائل کشور به تصمیم گیری می‌پردازند و استقلال فکری خود را حفظ می‌کنند، گفت: دانشجویان بر خلاف برخی گروه‌های سیاسی خواستار عدالت هستند و از بیان مسائلی که حتی به ضرر خودشان اما به نفع جامعه است، ترسی ندارند.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز آرمان‌طلبی را دیگر ویژگی دانشجویان دانست و گفت: با این روحیه عبور از موانع پیشروی نظام ممکن است و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد، باید دانست که جوانان و دانشجویان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند که با روحیه و شوق جوانی، به آسانی می‌توانند مسائل و مشکلات را حل کنند.

وی با انتقاد از برخی تفکرات بی‌اساس درباره دانشگاه، تصریح کرد: عده‌ای با کوتاه فکری به محیط دانشگاه می‌نگرند و حرف‌هایی به زبان می‌آورند که در شأن دانشگاه و دانشجویان نیست؛ روز دانشجو، روز مبارزه با استکبار و ظلم است و دانشجویان باید به خون‌های پاک ریخته شده جوانان احترام قائل شوند و راه آنان را ادامه دهند.  

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که دانشجو آموخته‌ که بدون منطق و تعقل کار به جایی پیش نمی‌رود، اظهار داشت: 16 آذر نقطه‌ عطفی در تاریخ کشور است، ریخته شدن خون‌های جوانان پاک در این روز را می‌توان زمینه ساز قیام خونین 15 خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن دانست.

وی با اشاره به دیدگاه های مختلف نسبت به دانشگاه و دانشجو خاطرنشان کرد: گروهی می‌خواهند فضای دانشگاه بسته و بی‌روح باشد و در مقابل گروهی دانشگاه را به ساختارشکنی و هنجارشکنی تشویق می‌‌کنند. دانشجویان برای ورود چنین تفکراتی به فضای دانشگاه اجازه نداده و از استقلال دانشگاه حفاظت کنند./202/935/ب1

ارسال نظرات