۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۵۶۳۵
به همت اداره کل اوقاف خراسان رضوی؛

نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری برگزار شد

نخستین همایش ملی «وقف علم و فناوری» به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دهه وقف، نخستین همایش ملی «وقف علم و فناوری» امشب با حضور جمعی از مسؤولان استانی و معاونان رییس جمهور و وزارت دفاع در تالار نور برگزار شد.

در این برنامه که با پخش پیام تصویری آیات حائری شیرازی و سعیدی همراه بود، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد دانش بنیان از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برای پیشرفت کشور نیازمند حرکت علمی قوی و فزاینده هستیم که این مهم با وجود پشتوانه مالی پایدار و مستمر میسر می شود.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: وقف ظرفیت خود را در پشتیبانی از مراکز علمی به ویژه در بخش حوزه های علمیه که بدون کمترین وابستگی به دستگاه های دولتی اداره می شوند، از دیرباز نشان داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رشد علمی کشور و جهان اسلام خاطرنشان کرد: بر این اساس، کندی حرکت علمی، کمک به استکبار و دشمنان می دانند.

وی یادآور شد: این برنامه پیش درآمدی برای حرکت رو به جلو جهت پشتیبانی جریانات علمی پژوهشی در کشور است.

گفتنی است دبیرخانه وقف علم و فناوری به پیشگامی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و با همکاری مرکز نخبگان شهید فهمیده منطقه شمالشرق کشور از سال 93 در مشهد آغاز به کار کرده و رؤسای دانشگاه ها، نخبگان و مدیران اوقاف اعضای کمیته یاوران وقف این دبیرخانه را تشکیل می دهند./202/930/ب1

ارسال نظرات