۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۶۴۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله فاضل استرآبادی زاهدانه زندگی کرد

استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی تاکید کرد که آن مرحوم زاهدانه زندگی کرد و همواره با طلاب صمیمی و رفیق بود.
بزرگداشت آیت الله فاضل استرآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل استرآبادی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که عمر انسان سرمایه گرانبهایی است که خداوند عطا کرده است، گفت: وقتی می خواهیم سرمایه ای را هزینه کنیم باید دقت داشته باشیم که در تعامل ضرری نصیب ما نشود.

وی افزود: اگر انسان درهمی هزینه کند قابل تحصیل است اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین عمر انسان شود، انسان ها در هزینه کردن عمر خود مختلف هستند، انسان ها وقتی متولد می شوند همه یکجور هستند اما در زمان رفتن یکی عالم ربانی است و فردی دیگری از اوج به آتش سقوط می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که بدانند چگونه از عمر خود باید هزینه کنند به سعادت می رسند، اظهار داشت: انسان به بسیاری از مسائل بی ارزش می پردازد اما چرا درباره درس هزینه کردن عمر خود فکر نمی کند، گاهی برخی علما بهره زیادی از زندگی دنیوی نداشتند اما عمر آن ها برکت بسیاری داشت.

وی ادامه داد: انسان باید خود را برای اموری هزینه کند که او را به سعادت برساند، در روز رستا خیز انسان ها حسرت می خورند که چرا از عمر خود به خوبی استفاده نکردند، انسان باید به فکر خود باشد و از عمر به خوبی بهره برداری کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که یکی از کسانی که از عمر خود به خوبی استفاده کرد مرحوم فاضل بود، ابراز داشت: اگر انسان در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شود می تواند منشأ برکت باشد، این عالم ربانی شاگردان و فضلای بسیاری را تربیت کردند.

وی عنوان کرد: اگر انسان مبدأ و معاد را باور داشته باشد نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد، ابراز داشت: بی تفاوت ها که اهل طاعت، عبادت و حدود نیستند یا باور ندارند یا باورهای آنان کمرنگ شده است، بایدباورها را تقویت کرد و با بصیرت قدم برداشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دنیای امروز و فضای مجازی در حال نابود و کمرنگ کردن باورها هستند که در این باره باید فکری کرد، هیچ مکتبی غنی تر از اسلام و جامع تر از تشیع نیست و همین مسأله سبب ترس استکبار شده است.

وی اضافه کرد: می خواهند جوانان را مشغول کنند تا قدرت تأمل و تعقل را از آن ها بگیرند که ما باید مراقب باشیم؛ یکی دیگر از ویژگی های آیت الله فاضل زندگی زاهدانه و رفاقت صمیمی با طلاب بود، ایشان کلام بسیار اثرگذاری داشت و  تعهد و اخلاص از ویژگی های ایشان به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که مرحوم فاضل تأکید بسیاری بر ضرورت تبلیغ اسلام داشت، گفت:دشمن وارد صحنه تبلیغ شده و با ابزار گوناگون اهداف خود را دنبال می کند از این رو ما نباید به سخنرانی و صحبت بسنده کنیم.

وی افزود: دشمن ابزارها را برای انحراف انسان ها به کار گرفته است، رژیم صهیونیستی در دانشگاه خود کرسی شیعه شناسی دارد تا ابتدا بشناسد و سپس بتواند مقابله کند و ضربه بزند؛ بنابراین ما هم باید مجهز وارد میدان شویم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات