۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۵۶۶۵
در نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری؛

اوراق وقف مشارکتی در حوزه علم و فناوری رونمایی شد

اوراق وقف مشارکتی در حوزه علم و فناوری با حضور معاون توسعه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد رونمایی شد.
وقف علم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دهه وقف، اوراق وقف مشارکتی در حوزه علم و فناوری شب گذشته با حضور معاون توسعه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در نخستین همایش ملی «وقف علم و فناوری» رونمایی شد.

این اوراق که در واقع پیش نویس وقفنامه حوزه های علم و فناروی است، به همت اداره کل اوقاف به عین(ملک) تبدیل و به نمایندگی از واقفان در زمینه های علم و فناوری مورد استفاده قرار می گیرد.

برپایه این گزارش، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله سعیدی، آیت الله علم الهدی، معاون توسعه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، رییس حوزه علوم، تحقیقات و فناوری وزارت دفاع، استاندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مسؤول کمیته یاروان وقف علم و فناوری خراسان رضوی هر یک با خرید 50 تا هزار سهم، برای تقویت حوزه علم و فناوری کشور پیشگام شدند.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی طی میزگردی با حضور  واقفان حوزه علم و فناوری مشهد، خالص بودن برای خدا، سبقت و سرعت، بادوام  و مستمر بودن، پاسخگویی به نیاز مردم را از شاخصهای کار خیر عنوان کرد.

وی افزود: میان همه مصادیق کار خیر، وقف ارجحیت دارد به شرطی که در آن سه اصل شناخت نیاز حال و آینده، جهت دهی نیت واقف به سمت نیازهای روز و موقعیت جغرافیایی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ایزدی در ادامه مرکز تحقیقات بیمارستان امید(واقف: بی بی قدسیه سیده علوی)، موقوفه اختراعی صناعی، موقوفه میرزا محمدحسن کاظمی و موقوفه رفعت را از نمونه وقفهای حوزه علم و فناوری در مشهد معرفی کرد.

گفتنی است نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری به ابتکار اداره کل اوقاف خراسان رضوی و همکاری مرکز نخبگان شهید فهمیده منطقه شمالشرق کشور، با پیام تصویری آیت الله حائری شیرازی و آیت الله سعیدی 16 آذرماه در تالار نور مشهد برگزار شد./202/930/ب1

ارسال نظرات