۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۶۶۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

وقف مصداق کامل صدقه جاریه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یاد و نام واقفان جاودان و ابدی بوده و وقف قبل از هر چیزی عملی عبادی و معنوی و مصداق کامل صدقه جاریه است.
مدیر کل اوقاف سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی در همایش وقف و رسانه و تجلیل از یاوران وقف در استان، با اشاره به علمایی که نقش عظیمی در حفظ میراث گران‌بهای وقف داشته و همه آنها که در حوزه‌های مختلف در فرهنگ‌سازی فرهنگ ناب محمدی (ص) در این بخش نقش ایفا کرده‌اند، اظهار داشت: این محفل بهانه‌ای است برای تقدیر از کسانی که در ترویج فرهنگ وقف در قالب‌های مختلف نقش داشته‌اند.

وی با پرداختن به جایگاه وقف در جامعه و لزوم تبیین آن افزود: روایتی صحیح‌السند از مرحوم شیخ صدوق آمده است که وقتی آدمی می‌میرد، پرونده عملش بسته می‌شود؛ مگر سه گروه؛ نخستین گروه کسانی که فرزند صالحی از خود بر جای گذارند و برای پدر و مادرشان دعا کنند، دوم گروهی که محصولات علمی‌شان بر جای مانده و سومین گروه نیز کسانی هستند که اقدام به صدقه جاریه کرده‌اند که مصداق کامل آن وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: وقف قبل از هر چیزی عملی عبادی و معنوی بوده که در آن قصد قربت شرط است و اگر از روی غیرقصد قربت باشد، نفعی ندارد.

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه از دیگر جنبه‌های وقف که در قرآن به آن شده، موضوع انفاق است، گفت: در آیه 261 سوره بقره آمده است مثل کسانی که اموال خود را انفاق می‌کنند، مثل کسانی است که یک دانه گندم می‌کارند و یک دانه به هفت خوشه و از هر خوشه 100 دانه گندم می‌روید و باید گفت این یک معامله واقعی و سود سرشار و عظیم است که در آینده اثرات آن مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: از دیگر مواردی که مرتبط با وقف است، اینکه ثمره وقف و اثرات روحی و روانی بسیاری بر انسان بر جای می‌گذارد. واقفان همچون دیگر مردم مدتی کوتاه در این دنیا زندگی می‌کنند؛ اما به دلیل اینکه زندگی خود را رنگ و بوی معنوی با وقف بخشی از مالشان داده‌اند، یاد و نامشان جاودان و ابدی است./101/977/ب1

ارسال نظرات