۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۶۵۶۸۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم تشکیل سازمانی برای كنترل فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر موضوع اهمیت فضای مجازی، گفت: دولت قانونی را وضع یا سازمانی برای كنترل فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ایجاد کند.
فضای مجازی

حجت الاسلام جلیل درویشی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تاثیرات شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد گفت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: شبکه های اجتماعی در شکل دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذارند، در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه های بشری محسوب می شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

وی، فضای مجازی را آسانترین و پرمخاطب ترین مسیر دسترسی به خواسته های شوم بیگانگان عنوان کرد و بیان داشت: دشمنانی که سالها است در پی برانداختن فرهنگ دینی هستند و روزهایی پشت مرزهای این مملکت زانو زده بودند و سالها وارد مملکت شده بودند امروز آسانترین و موثرترین راه برای رسیدن به هدف خویش انتخاب کردند.

حجت الاسلام درویشی در ادامه تصریح کرد: جنگ نرم برای دشمنان همچون گذشته هزینه ای در بر ندارند و نیروی انسانی مصرف نمی کنند، در خاک خود زانو زدند و بدون هر گونه خسارت اما در قلب ملت ها نفوذ کردند کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که سالها در تیرس دشمنان بوده تا فرهنگ دینی را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان تا کنون در بخش های گوناگون برای نابودی دین و نظام نقشه های شومی را در اتاق های فکر خود طراحی می کنند خاطر نشان ساخت: به شکرانه لطف خداوند و ایمان ملت آنان تا کنون نتوانستند به خواسته های شوم خود دسترسی پیدا کنند.

استاد دانشگاه بر هوشیاری متولیان فرهنگی در این باره تاکید کرد و افزود: امروز جنگ نرم دشمن با ایجاد شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی کار سخت تر از گذشته شده است این بار دشمن در خانه ها و دلهای مردم به ویژه جوانان نفوذ پیدا کرده است و بیرون کردن دشمن و کوتاه کردن دستشان سخت تر از گذشته شده است.

حجت الاسلام درویشی خاطر نشان ساخت: در این راستا باید دولت وزارت خانه و یا سازمانی را بسیج کند که متولی امر شود تا بتوانند با پشتیبان قانونی و مساعدت دولت جلوی اقدامات دشمنان و عوام نفوذی آنان بگیرد به ویژه گروه هایی که در پی نشر خواسته های بیگانگان هستند فیلتر شوند.

مدرس حوزه علمیه بر نظارت جدی دستگاه های ذیربط بر فضای مجازی تاکید کرد و افزود: متاسفانه گروه هایی آزادانه در دستگاه های شخصی نفوذ کرده و هزاران مطالب و تصاویر و فیلم های مبتذل ارسال می کنند بدون اینکه مانعی داشته باشند دولت باید قانونی را وضع کنند تا جلوی این گروه ها گرفته شود.  

وی گفت: از آنجایی که نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان فضای مجازی هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است، از این رو اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می تواند مؤثر واقع شود./302/851/ب1

ارسال نظرات