۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۶۵۷۱۴
مدیرکل بازرسی اوقاف کشور مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات جامعه

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ترویج و تبیین فرهنگ وقف را نیاز اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: برای برطرف شدن مشکلات جامعه در عرصه های گوناگون باید در جهت ترویج فرهنگ وقف اهتمام جدی داشت.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام شوزب شیری، ظهر امروز در پنجاه و چهارمین همایش استانی بنیاد فرهنگی جایزه بنیاد البرز که در سالن آمفی‌تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: اوقاف در سه محور قرآن، امامزادگان و وقف کار می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ وقف، افزود: باید نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد تا موجب رشد و پیشرفت جامعه شویم.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه امانتدار هزاران وقف است، بیان داشت: با اجرای صحیح نیت واقفان و تبیین آثار و برکات وقف باید در جهت رشد موقوفات گام برداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی کار خیری انجام دهد تا هفت آسمان مخابره می شود، اظهار داشت: خداوند وقتی بخواهد بنده ای را تکریم کند به او قلب مهربانی عطا می کند.

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه جهاد در راه خدا موجب می شود که خداوند توفیقات خاصی به انسان عطا کند، خاطرنشان کرد: خداوند بندگانی دارد که به واسطه آبروی آنها، بلاها را از دیگر انسانها دور می کند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف برای رفع نیازهای انسانها در زمینه های گوناگون، اظهار داشت: با برگزاری برنامه ها، همایش ها و تبلیغ باید زمینه ترویج فرهنگ وقف در جامعه فراهم شود.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: وقف آثار و برکات فراوانی به همراه دارد، نام نیک و اموال شخص واقف تا روز قیامت باقی می ماند و همواره از آن یاد می شود.

وی با یادآوری به اینکه 2 هزار و ۵۰۰ آیه از آیات قرآن کریم در رابطه با قیامت و برزخ است، افزود: واقفان خیراندیش از جمله کسانی هستند که قبل از مرگ اموال خود را به توشه برای آخرت تبدیل می کنند.

حجت الاسلام شیری با اشاره به وجود واقفان بزرگی در استان لرستان، بیان داشت: با معرفی این بزرگان و تبیین و ترویج آثار وقف باید دیگران را به سمت اجاد وقفهای جدید تشویق کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات