۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۶۵۷۲۳
برنامه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات؛

رونمایی از 35 اثر مکتوب و 370 اثر نشر دیجیتال در قم

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی فعال ترین نهاد در هفته پژوهش است، از رونمایی 35 اثر مکتوب و 370 اثر نشر دیجیتال در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در سال 95 خبرداد.
حجت الاسلام نجف لک زايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر می خواهیم به تمدن اسلامی برسیم حتما باید به پژوهش بپردازیم و آن را جدی بگیریم.

وی هفته پژوهش را یکی از ظرفیت های خوب برای توجه به پژوهش دانست و گفت: ما سعی کرده ایم که با همکاری همه معاونان و مدیران و ریاست دفتر تبلیغات اسلامی قم از ظرفیت هفته پژوهش استفاده کنیم و بتوانیم شور و نشاط پژوهشی را بیشتر کنیم و عملکرد دفتر تبلیغات را در زمینه پژوهش به سمع و نظر نخبگان و مردم قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اهداف برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفته پژوهش خاطرنشان کرد: اولین هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه است که کمک به ارتقاء شأن پژوهش و فنا وری است.

وی هدف دوم را تشویق و ترویج پژوهشگران و محققان دانست و گفت: هدف سوم تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری در دفتر تبلیغات و ارائه افق های پیش رو است و امسال تأکید کرده ایم که تمام مراکز و پژوهشگاه هایی که در نمایشگاه شرکت می کنند برنامه های پژوهشی آینده خود را هم در اختیار پژوهشگاه علوم قرار دهند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شناسایی و عرضه دست‌آوردهای پژوهشی و فناوری تولید شده در سال های گذشته را از اهداف نمایشگاه عنوان کرد و رونمایی از تولیدات سال 95 و تقدیر از پژوهشگران و مراکز پژوهشگری برتر را از اهداف مهم این نمایشگاه در هفته پژوهش دانست.

وی با بیان این که تمامی بخش های دفتر تبلیغات که فعالیت پژوهشی دارند در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، ابراز داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با 12 مرکز و پژوهشکده، دانشگاه باقر العلوم، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، مرکز بین الملل دفتر تبلیغات، معاونت تبلیغ دفتر تبلیغات، مؤسسه آموزش عالی معصومیه و همچنین شعبه های دفتر تبلیغات در اصفهان و مشهد محصولات پژوهشی خود را در نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان این که فعالیت نمایشگاه از شنبه 20 آذر ماه آغاز و تا پنج شنبه 25 آذر ادامه خواهد داشت، افزود: هر روز از ساعت 10 تا 12 برنامه های عمومی برگزار خواهد شد که روز اول افتتاحیه با سخنرانی آیت الله اعرافی خواهد بود؛ یکشنبه معرفی فعالیت ها و دست آوردهای دفتر در حوزه فضای مجازی و نشر دیجیتال خواهد بود؛ دوشنبه به مجلات اختصاص خواهد داشت و از مجلات تقدیر خواهد شد و سردبیران مجلات به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در بیان ادامه برنامه های این نمایشگاه خاطرنشان کرد: سه شنبه از ادارات برتر پژوهشی تقدیر خواهد شد؛ چهارشنبه از محققان و اعضای هیأت علمی برتر تجلیل خواهد شد و حجت الاسلام واعظی به سخنرانی خواهند پرداخت؛ پنج شنبه 25 آذر هم که آخرین روز این نمایشگاه است از پژوهشکده ها و مراکز و غرفه های برتر تقدیر خواهد شد و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی سخنرانی خواهند کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: بعدازظهرها از ساعت 15 تا 17 و 18 تا 20 کرسی های نقد علمی برگزار خواهد شد و در مجموع 10 کرسی نقد علمی در مدت 5 روز برگزار خواهد شد که با توجه به این برنامه ها، دفتر تبلیغات فعالترین نهاد در هفته پژوهش خواهد بود.

وی با بیان این که در طول این هفته از 35 اثر جدید پژوهشگاه رونمایی خواهد شد، گفت: برنامه ویژه تجلیل از حضرت آیت الله مظاهری هم در روز پنج شنبه در اصفهان خواهد بود و موسوعه حضرت آیت الله مظاهری که توسط پژوشگاه دفتر تبلیغات تنظیم شده است رونمایی خواهد شد./843/پ202/س

ارسال نظرات