۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۶۵۷۳۰

گزارش رسا از دیدار دانشجویان مشهد با آیت الله علم الهدی

نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد مقدس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به بیان مهم ترین مواضع جنبش دانشجویی کشور پرداختند.
دیدار دانشجویان با آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دیدار دانشجویان انقلابی مشهد مقدس با آیت الله علم الهدی ظهر امروز در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد و سه تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی ضمن ارائه دیدگاه های سیاسی و فرهنگی خود پیرامون مسائل روز استان و کشور، پاسخ های خود را از امام جمعه مشهد مقدس شنیدند.

دانشجویان گفتمان شایسته برای دولت آینده را تبیین کنند

این گزارش حاکی است، علی ناصری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در ابتدای این مراسم به تبیین رسالت های روز جنبش دانشجویی پرداخت و اظهار کرد: امروز مهم ترین وظیفه دانشجویان گفتمان سازی و جریان سازی است و یک تشکل زمانی می تواند ادعای موفقیت کند که در دانشگاه جریان سازی کند.

ناصری با بیان این که گفتمان سازی پیرامون دو مقوله مهم «استکبار ستیزی» و «انتخابات ریاست جمهوری سال آینده» باید در اولویت نخست فعالیت های دانشجویان انقلابی قرار داشته باشد، تصریح کرد: قرار نیست تشکل های دانشجویی کار انتخاباتی انجام دهند، بلکه باید به گفتمان سازی خود همت کنند چرا که در واقع آنچه در انتخابات ریاست جمهوری تعیین می شود، گفتمان حاکم بر دولت است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: متأسفانه تشکل ها و اساتیدی در دانشگاه وجود دارند که در همین ماجرای برجام در صدد تطهیر چهره آمریکا بر آمدند و این برای جریان دانشجویی که ماهیتش ضد استکباری است تأسف برانگیز است. دانشجو باید از مسؤولان بپرسد که چرا آب خوردن ما را به برجام ربط می دهند؟ چرا برجام نه عزت آورد و نه آبرو؟

جنبش دانشجویی تعلق خاطری به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد

بنا به این گزارش، محمد هاشم دیوان بیگی دومین سخنران این مراسم بود که به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت به بیان مواضع این اتحادیه دانشجویی پرداخت و با اشاره به کاهش رشد علمی کشور طبق آمارهای بین المللی، گفت: کشور باید به قدرت علمی دست یابد و هدف ما مرجعیت علمی است، چرا که در غیر این صورت سیاست های ما تحت تأثیر فرآیند های جهانی قرار می گیرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد به ماهیت ضد استکباری روز دانشجو تأکید و خاطرنشان کرد: 16 آذر باید با این مختصات شناخته شود که روز دانشجوی ضد نیکسون، ضد آمریکا، ضد فساد، ضد سلطه و ضد گرایش های انحرافی است. در کشور ما این ماهیت به خوبی حفظ شده و شهدای دانشجو و نیز دانشجویانی که دست استکبار را در 13 آبان از کشور کوتاه کردند، از همین ماهیت برخوردار بودند.

دیوان بیگی با ابراز انتقاد از فشارهای مدیران دانشگاهی برای القای تفکر «ما نمی توانیم» در ذهن دانشجویان، تصریح کرد: حدود 3 سال است می خواهند شعار «ما نمی توانیم» را در ذهن دانشجو فرو کنند اما برای جریان دانشجویی که اصولگرا و اصلاح طلب برایش فرقی ندارد، این القائات معنا ندارد.

بد حجابی و جولان مفسدان اقتصادی در دانشگاه، مغایر با آرمان اسلامی دانشجویان است

در ادامه این نشست، محمد حسین پیله چیان، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به نمایندگی از بسیج دانشجویی که به هیچ شخص و گروهی دلبستگی ندارد، از مسؤولان می خواهم خود را در معرض نقد جنبش دانشجویی قرار دهند.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب آرمان ما را دانشگاه اسلامی معرفی کرده اند و از همین رو بد حجابی، جولان مفسدان سیاسی و اقتصادی، سیاست زدگی و بستن دهان منتقدان نباید در چنین دانشگاهی وجود داشته باشد.

16 آذر سالگرد جنبش دانشجویی ایران است

پس از سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی، آیت الله سید احمد علم الهدی ضمن تقدیر از حضور دانشجویان در این دیدار، از مواضع روشن و آرمان خواهانه نمایندگان تشکل های دانشجویی ابراز خرسندی کرد و گفت: مسائل روشنگرانه ای توسط دانشجویان بیان شد. این سخنان مبتنی بر رسالت آرمان گرایی و مطالبه گری دانشجویی بود که از طرف ولی امر مسلمین به شما واگذار شده است و نیز مقتضای دفاع در برابر جنگ نرم دشمن است که نشان از بینش قوی و دقیق شما عزیزان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: 16 آذر صرفا سالگرد شهادت 3 دانشجو و حادثه ای که برای نسل دانشجو به وجود آمده نیست؛ سالگرد جنایت جنایت گرانی که در فضای دانشگاه صورت گرفت هم نیست؛ بلکه سالگرد جنبش دانشجویی است و یا به تعبیر جامع تر، سالگرد جنبش دانشگاهی اعم از دانشجو و استاد است.

حادثه 16 آذر خاصیت جریان دانشگاهی نسبت به جریان استکباری مسلط بر کشور بود

وی تصریح کرد: با وجود این که شهدای 16 آذر دانشجو هستند اما حرکتی در سال 32 صورت گرفت که تنها مخصوص دانشجویان نبود، بلکه خاصیت جریان دانشگاهی علیه جریان استکباری مسلط بر جامعه بود. حضور نیکسون در ایران به منزله سان دیدن از یک فرآیند نظامی بود که می خواست آثار کودتای ننگین 28 مرداد را از نزدیک ببیند و اگر این حرکت در فضای نخبگانی دانشگاه صورت نمی گرفت، برای استکبار جهانی این تلقی به وجود می آمد که دیگر کار ایران تمام شده است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که دشمن از هر حرکت کم هزینه ای نسبت به فعالیت های پر هزینه گسترده نظامی استقبال می کند، تصریح کرد: مسأله فتنه استکبار در جامعه ما مسأله ای نیست که در یک شکل و وضع محدود اجرا شود بلکه هر روز با یک رنگ و کیفیت تازه ایجاد می شود و بزرگ ترین عامل دفاعی برابر آن بصیرت دانشجویان است.

اساتید و دانشجویان بصیرت را به متن جامعه انتقال دهند

آیت الله علم الهدی در پی انتقاد نماینده جامعه اسلامی دانشجویان نسبت به خطاهای راهبردی برخی اساتید و تشکل های دانشجویی، اظهار کرد: خوشبختانه آن چه امروز در قشر دانشگاهی شاهد هستیم، محیطی است که استاد و دانشجو نمی توانند در این محیط فریب خورده نامیده شوند. امروز روزی است که چنین اتفاقی در دانشگاه امکان پذیر نیست و اگر استاد یا دانشجویی در زمین دشمن بازی کند، مزدور دشمن است.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاهیان ما امروز در عرصه کشور به منزله آن گردان یا تیپ رزمنده ای هستند که در خاکریز مقدم قرار دارد و خوشبختانه تمام امکانات جنگ و تدارکات لازم را هم در اختیار دارد. مهم این است که جوانان ما این بصیرت را به دیگران منتقل کنند. دانشگاه در رأس جامعه است و این بصیرت باید به قاعده جامعه منتقل شود./820/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات