۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۶۵۷۳۷

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

تبیین معارف مهدوي در برنامه بشارت، تبيين سيره يازدهمين معصوم در برنامه «غروب يازدهم»، سيره اجتماعي امام عسكري(ع) در برنامه «غريب سامرا»، كاركردهاي اقتصادي وقف در برنامه «فقه پويا» و تبيين مؤلفه‌هاي وحدت در برنامه «امت واحد» از جمله برنامه‌های این هفته رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبیین معارف مهدوي و موعودگرايي در برنامه بشارت، تبيين سيره يازدهمين ستاره امامت و ولايت در برنامه غروب يازدهم، سيره اجتماعي امام  حسن عسكري(ع) در برنامه «غريب سامرا»، ظرفيتها و كاركردهاي اقتصادي وقف در برنامه « فقه پويا»، تبيين مشتركات وحدت اسلامي و مؤلفه هاي وحدت در برنامه «برنامه «امت واحد» و راهكارهاي استحكام باورهاي مهدوي در برنامه «تا جمعه ظهور» از  جمله برنامه‌های این هفته رادیو معارف است.

خصوصيات پرچم امام زمان در برنامه بشارت

برنامه بشارت با محوريت معارف مهدوي و موعودگرايي از راديو معارف پخش مي‌شود.

يكي از برنامه‌هاي اين رسانه ديني كه با هدف تبيين معارف مهدوي و موعودگرايي بر اساس نگاه شيعه طراحي و توليد شده است برنامه «بشارت» مي‌باشد.

اين برنامه كه به بررسي مباحث تاريخي، كلامي، اعتقادي با موضوع مهدويت و منتظران بر پايه دانشنامه امام مهدي«عج» اختصاص دارد مورخ 16 آذر 95 با موضوع خصوصيات پرچم امام عصر (عج) به روي آنتن مي‌رود.

«بشارت» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام با كارشناسي حجت‌الاسلام‌ عبد الهادي مسعودي، تهيه و سردبيري اكبر طالبي‌نيا و اجراي رسول بينايي روزهاي سهشنبه ساعت 20:00 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي شود.

تبيين سيره يازدهمين ستاره امامت و ولايت در برنامه غروب يازدهم

ويژه برنامه  «غروب يازدهم» با هدف بيان راهكارها وآموزه‌هاي امام حسن عسكري(ع)  در زمينه روابط دروني جامعه شيعه از راديو معارف پخش مي‌شود.

همزمان با شب شهادت امام حسن عسكري(ع) ويژه برنامه "غروب يازدهم" به تبيين سيره آن امام همام مي‌پردازد. 

اين برنامه با كارشناسي  حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا صحافي نجفي‌نژاد  به موضوعاتي همچون آموزه‌هاي شيعي از جمله امامت و ظهور حجت خواهد پرداخت.

همچنين با توجه به فشارهاي موجود در دوران امام حسن عسكري(ع) اين برنامه به بيان راهكارها و  آموزه‌هاي آن امام همام  در زمينه روابط دروني جامعه شيعه ، معاشرت و صبر در برابر ملايمات را بيان خواهد كرد.

تبيين اهميت مباحث تفسيري قرآن و فقه از ديدگاه  امام حسن عسكري(ع) از جمله محورهاي ديگري است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«غروب يازدهم» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري حميد اشتري و اجراي سيد حميد حسيني چهارشنبه ساعت 19:15 تقديم سوگواران راديو معارف مي‌شود.

راديو معارف سوگوار غريب سامرا

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسن عسكري عليه السلام، ويژه برنامه زنده «غريب سامرا» پخش مي‌شود.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام فرهاد عباسي به موضوعاتي همچون؛ تاريخ زندگي و خلفاي عصر  امام حسن عسكري (ع) و نائبان و وكلاي آن امام همام در عصر امام يازدهم خواهد پرداخت.

همچنين سيره اجتماعي امام  حسن عسكري(ع)  در تعامل شيعيان و ارتباط با مسلمانان با محوريت آماده سازي جامعه براي آغاز دوران غيبت امام عصر (عج) از جمله محورهاي ديگري است كه در اين برنامه به آن پرداخته ميشود.

ويژه برنامه زنده «غريب سامرا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبيري تهيه كنندگي سيد ابوالقاسم غضنفري و گويندگي حميد سوري پنجشنبه 18 آذر ساعت 8:40 تقديم عزاداران و سوگواران شنونده راديو معارف مي‌شود.

فقه پويا و تبيين فقهي كاركردهاي اقتصادي وقف

راديو معارف در برنامه فقه پويا از چالشهاي پيش رو در دستيابي به كاركردهاي اقتصادي وقف مي‌گويد.

اين برنامه با كارشناسي حجج الاسلام سيد عباس موسويان، مجيد رضايي و ناصر جهانيان به تبيين چالشهاي پيش رو كه دستيابي به اهداف و بهره جويي از كاركردهاي اقتصادي وقف را دچار مشكل مي كند خواهد پرداخت.

«فقه پويا» كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه و سردبيري  حميد عليخاني و اجراي سيد مرتضي موسوي نژاد روزهاي پنجشنبه ساعت 14:45 به روي آنتن مي‌رود.

تبيين مشتركات وحدت امت اسلامي در راديو معارف

راديو معارف در برنامه امت واحد به  بررسي رهنمودهاي قرآن و پيامبر اكرم (ص)  پيرامون وحدت امت اسلام خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومي راديو معارف همزمان با هفته وحدت و در آستانه ميلاد پر خير و بركت نبي اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) برنامه «امت واحد» با  هدف تبيين مشتركات وحدت اسلامي و مؤلفه هاي وحدت به روي آنتن مي‌رود.

حجت الاسلام سخاوتي در اين برنامه  به موضوعاتي همچون  معنا و مفهوم وحدت امت اسلامي و اهداف دشمنان در ايجاد تفرقه و اختلاف بين مسلمانان خواهد پرداخت.

همچنين تبييين راهكارها و ضرورت وحدت در جهان اسلام ، رهنمودهاي قران و پيامبر اكرم (ص)  پيرامون وحدت امت اسلام باكارشناسي شرف الدين جامي الاحمدي امام جمعه تربت جام  و غلام نبي توكلي امام جمعه تايباد از جمله محورهاي ديگري است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود

از ديگر مهمانان اين برنامه كه به مباحث وحدت در اين برنامه خواهند پرداخت، مولوي نظير احمد سلامي نماينده خبرگان رهبري از استان سيستان وبلوچستان ،رحيم بِردي صمدي امام جمعه جرگلان (بجنورد)، سيد احمد عبدالهي امام جمعه  اهل سنت درميان (به  خراسان شمالي)، حجت الاسلام  بهسودي (امام جمعه سابق كابل افغانستان)، مي‌باشند.

«امت واحد» كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه و سردبيري حميد اشتري و اجراي  محمود رضا صابري اراكي در 6 برنامه از شنبه 20 آذر 95 ساعت 20:5 تقديم شنوندگان راديو معارف مي‌شود. 

راهكارهاي استحكام باورهاي مهدوي در راديو معارف

تا جمعه ظهور همزمان با آغاز امامت منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) از نقش ادعيه در  استحكام باورهاي مهدوي مي‌گويد.

همزمان با هشتم ربيع‌الاول و  آغاز امامت حضرت ولي‌ عصر(عج)  برنامه «تا جمعه ظهور»  با هدف تبيين راهكارهاي استحكام باورهاي مهدوي به روي آنتن مي‌رود.

همچنين حجت الاسلام  محمود اباذري در اين برنامه به  بررسي نقش ادعيه و زياراتي مثل دعاي عهد،دعاي ندبه، دعاي سلامتي امام زمان در استحكام باورهاي مهدوي خواهد پرداخت.

"تا جمعه ظهور" كاري از گروه فقه و انديشه و تهيه و سردبيري اكبر طالبي نيا و اجراي رضا حبيبي روزهاي جمعه ساعت 10:10 تقديم شنوندگان فهيم راديو معارف مي‌شود./998/ت303/ب1

ارسال نظرات