۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۷۳۹
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف افتتاح می شود

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء از افتتاح مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف خبرداد و گفت: مراسم افتتاح این مرکز در روز هفدهم ربیع الاول برگزار می شود که از آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور جهت حضور در این مراسم دعوت شده است.
مرتضی جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در دیدار با مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: اهتمام، شرکت در مجالس و بیان احکام نورانی سیره و سنت امام حسن عسکری(ع) یک انس روحی، معنوی و قلبی برای همه ما ایجاد می کند که در معرفت، آموزش و پرورش موفق می شویم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نام و وجود امام حسن عسکری(ع) بسیار مبارک و گرانقدر است که ضرورت دارد از این امام همام بهره گیری شایسته و والایی صورت دهیم.

وی با بیان این که وظیفه ما در حوزه عمل و نظر مشخص بوده اما بحث اندیشه و تفکر مهم است، تصریح کرد: عبادت های ما نباید تنها عبادت عملی باشد.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: دو حوزه علم و عمل نداریم و تمام هستی انسان را عبادت فرامی گیرد و اندیشه و تفکر ما هم عبادت است و ما که خود را سرباز اهل بیت معصومین(ع) می دانیم باید به تفکر توجه جدی داشته باشیم.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: خدای عالم نور بی پایان است و در حوزه ذات الهی و اوصاف ذاتی حضرت حق مجال پرواز نداریم اما ضرورت دارد در امر الهی تفکر کنیم که تکلیفی برای ما است.

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که ضرورت دارد تا سبک زندگی خود را الهی و عبادی کنیم، اظهار داشت: عالم به لحاظ تکوین و دین به لحاظ تشریع، امرالله است و امکان تفکر داریم تا امر خداوند متعال را فهمیده و دین الهی را بیابیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد آن چیزی که خدای عالم برای سعادت دنیا و آخرت ما رقم زده است را بشناسیم که طلاب دارند در امرالله تفکر می کنند و این عبادت است.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: آن جایی که طلاب در کلاس درس نشسته و یا مشغول مطالعه هستند عبادت سنگین تری محسوب می شود و اگر ما مخلوق را مورد مطالعه قرار دهیم حق مخلوق به شناخته می شود و اگر کسی طبیعت را با زوایه طبیعت بنگرد حق نصیب او نمی شود.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اظهار داشت: ضرورت دارد تا جهان را با نام خلقت مورد مطالعه قرار دهیم که زمانی حوزه و دانشگاه به محل عبادت تبدیل شدند جامعه هم عبادی می شوند.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم در حوزه الهی تفکر داشته باشیم که عبادتی اصیل است و ضرورت دارد و باید در این عرصه گام های شایسته و ارزنده ای برداریم که برکات والایی در آن قرار دارد.

حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: انسان همیشه باید خود را در سطح بالا ببیند و نیاز است تا کار بزرگ را با هدف بزرگ ببینیم تا بتوانیم به مراتب والایی دست پیدا کنیم.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اظهار داشت: نیاز است تا طلاب خود را با هدف بلند ببینند تا با جهاد علمی بتوانند سطح خود را گسترش داده و به جایگاه ارزشمندی برسند.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء از افتتاح مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف خبر داد و گفت: مراسم افتتاح این مرکز در روز هفدهم ربیع الاول برگزار می شود که از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور جهت حضور در این مراسم دعوت شده است.

گفتنی است، حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از حوزه های علمیه شاخص و پیشتاز استان مازندران است./1314/202/ب2

ارسال نظرات