۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۷۴۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

آسیب‌های اجتماعی عامل افزایش ناهنجاری‌ها و بحران در جامعه، فعالیت فرهنگی اثر گذار؛ سبب تقویت روحیه معنوی و نشاط جامعه، نهم ربیع الاول، آغاز تمدن سازی نوین اسلامی در پناه حاکمیت مهدوی، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد با اشاره به علل و عوامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی گفت: محرومیت هایی همچون فساد، دزدی، سرگردانی و غیره ناشی از عدم تامین نیازهای زندگی از نتایج گسترش انقلاب صنعتی و افزایش نیازمندی ها است که از این محرومیتها به‌عنوان آسیبهای اجتماعی یاد می‌شود.

وی افزود: در پیدایش انحرافات اجتماعی و رفتارهای نابهنجار و آسیب زا عوامل متعددی از قبیل عوامل فردی، روانی، محیطی و اجتماعی به‌عنوان عوامل پیدایش و زمینه ساز می تواند مؤثر باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی افزود: آسیب شناسی اجتماعی در واقع، مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های اجتماعی است.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اموری که هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می دهند و نظم عمومی جامعه را به هم می زنند بسیار حایز اهمیت هستند.

حجت‌الاسلام انصاری راد تصریح کرد: افزایش ناهنجاری‌ها نشانه وجود بحران و تهدیدکننده نظم اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد آن تصریح کرد: بی شک مداخله در آسیب‌های اجتماعی نیازمند تفکری جامع بوده تا فعالیت آن در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت و حمایت قابل پیشگیری باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، خانواده را اساسی ترین و پایدارترین نهاد جامعه دانست و ابراز داشت: اگر در خانواده مشکلی وجود داشته باشد نتیجه آن به جامعه ضربه وارد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه، تقویت بنیه اعتقادی را مهمترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات تکنولوژی و فناوری عنوان کرد.

 

 فعالیت فرهنگی اثر گذار؛ باعث تقویت روحیه معنوی و نشاط جامعه

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،گفت: تلاش در راستای اجرای برنامه های فرهنگی اثرگذار می تواند منجر به تقویت روحیه معنوی افراد جامعه و از هرگونه سستی و ضعف افراد برای رسیدن به نیل به اهداف عالیه جلوگیری کند.

سید عباس مسعودی،تصریح کرد: امروز دشمن با توسعه و ترویج انحرافات اخلاقی در فضای مجازی تلاش می‌کند که جوانان و نوجوانان را از ارزش های اصیل دینی و معنوی دور کند و این وظیفه سنگینی است که بر دوش همه افراد جامعه است.

حجت‌الاسلام مسعودی،گفت: امروز به برکت اسلام ایران به قله های پیشرفت دست یافته ولی متأسفانه بعضی از افراد  به ظاهر روشنفکر سعی می‌کنند که در کنار دشمن، کشور را در عرصه داخلی و خارجی ضعیف جلوه دهند.

وی، یادآور شد: دستگاه‌ها و متولیان امور فرهنگی  کشور باید تلاش کنند که اسلام و آموزه های آن را به معنای واقعی در بین آحاد جامعه به صورت یک قانون نهادینه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ادامه داد: قرآن حاوی نکات ارزشمندی است که سعادت و خوشبختی بشر را هم در دنیا و آخرت تضمین می‌کند به همین منظور باید تلاش کنیم که جوانان حلاوت این دین مبین را به خوبی بچشند و دستورات آن را در زندگی خود به منظور نیل به سعادت اجرایی کنند.

وی در ادامه: تبلیغات اسلامی را نهادی اثر گذار در راستای توسعه فرهنگ اسلامی برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با بهرگیری از توان مبلغان و بانوان مبلغ روحانیون مستقر و هیئت های مذهبی گام های اثرگذاری را در این زمینه برداشته است.

 

 نهم ربیع الاول، آغاز تمدن سازی نوین اسلامی در پناه حاکمیت مهدوی

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی با توجه به فرارسیدن نهم ربیع الاول و سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: امتیاز بزرگ مکتب اهل بیت علیهم السلام آن است که در سایه باورداشت به مفهوم ظهور و قیام مهدی (ع) روشن ترین نگاه مثبت به پایان تاریخ را رقم می زنند؛ آن نگاهی که همراه با عدالت، امنیت و کمال بشریت در پناه امامت و حاکمیت حق است.

وی افزود: گرچه ادیان توحیدی عموماً و مذاهب اسلامی خصوصاً در بخش هایی از این باور داشت با شیعه مشترک هستند، اما شیعه معتقد است که امام دوازدهم هم اینک حاضر و ناظر بر ابتلائات امت اسلامی و جامعه بشری است و چون خورشیدی که در پس ابرها به نظام تکوین جهت می دهد، در هدایت و راهنمایی منتظران و گره گشایی از نیازمندان می کوشد و آنگاه که هنگامه قیام او فرا رسد به همراه یارانش با ظلم و فساد و جهل و خرافه مبارزه خواهد کرد و جهانیان را از چنگال نظام های استکباری نجات خواهد داد و تمدن نوین اسلامی را در سراسر گیتی پایه گذاری می نماید.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با تاکید بر اینکه شایسته است تا عموم مشتاقان و ارادتمندان و تشکل های فرهنگی و هیئات مذهبی این روز را گرامی دارند گفت: با حضرتش در این روز به ولایت مداری و بصیرت افزایی و مقاومت در مسیر آرمان امامت، تجدید پیمان کنند و از آنچه وهن دین و مذهب است اجتناب نمایند و بدانند که انتظار فرج از جنس عمل است، عملی مسئولانه و همراه با نگرش جهانی به اسلام و ارزش هایش.

وی افزود: امروز پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام بیش از هر زمان نیازمند معرفی امتیازات این مکتب به جهانیان هستند تا رویش های درخشان سایه سار مهدویت را ایجاد کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جشن های ولایت حضرت مهدی علیه السلام در صدها مؤسسه قرآنی و هزاران هیئت مذهبی و مساجد در خراسان رضوی بایستی حمایت از نظام ولایت و تقویت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی و انسجام مسلمانان را در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه کوفتن بر طبل اختلافات و توسعه تعصبات مذهبی، توطئه جریان های انحرافی است که از انگلیس و آمریکا خط می گیرند گفت: مبلغان و مداحان و فعالان فرهنگی هوشمند، رسالت این عرصه را بخوبی ایفا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: شیعه انگلیسی به همان مقدار، در بد نمایی شخصیت تابناک مکتب اهل بیت علیهم السلام مقصر است که سنی آمریکایی در وابستگی به سرویس های جاسوسی نظام های استکباری آلوده است و شیعه و سنی هوشمند در برابر توطئه های دشمنان اسلام، به دنبال عزت مسلمانان هستند و با یکدیگر صف واحد در برابر صهیونیسم جهانی تشکیل می دهند و این است پیام هفته وحدت و روح نهم ربیع الاول.

 

حفظ قرآن همراه با بصیرت‌افزایی در جامعه ترویج شود

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج حفظ قرآن رامقدمه ای برای رسیدن به مفاهیم قرآن، تدبر در آیات آن و تسری محتوای آن در زندگی و جامعه برشمرد و بیان داشت: دریافت مفاهیم قرآنی به شکل صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ گروه تکفیری داعش با ادعای مسلمانی و تلاش برای ترویج مفاهیم اسلامی دارای افرادی است که برخی حتی از حافظان قرآن کریم هستند اما با بی بصیرتی برخلاف دین و آیین حقیقی اسلام عمل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه ابراز داشت: قرآن کریم مظهر غنا و بی نیازی از مظاهر مادی است و بر این اساس در روایات نیز به این مطلب اشاره شده است که ثروتمندترین افراد حافظان قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه بر این اساس باید حفظ قرآن همراه با بصیرت افزایی در جامعه ترویج دهیم، اضافه کرد: در دنیای امروز رفع صحیح و اصولی معضلات و مسائل اجتماعی نیازمند دیدگاهی روشن و با بصیرت است و  بر این اساس حافظان قرآنی با بصیرت باید در اجتماع ورود پیدا کنند.

 

اجرای طرح همسان‌گزینی برای اولین‌ بار در همدان

علی محمد صیادی مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان بابیان این موضوع که طرح همسان‌گزینی برای اولین‌ بار در همدان  اجرا می‌شود، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حل بخشی از مشکلات حوزه ازدواج، طرح همسان گزینی برای اولین بار در همدان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و سایت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در همدان اجرا می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه طرح همسان گزینی دارای ۴ رکن اصلی شبکه معرفان، مشاوران،راستی آزمایی و امنا است، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که الگویی مناسب بر مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی برای ازدواج جوانان ارائه گردد که آسیب هایی که در سایر سایت های همسریابی وجود دارد، از طریق اجرای این طرح از بین برود.  

وی گفت: بحث ازدواج بسیار امر مهم و حیاتی است و خانواده در اسلام جایگاه مهمی دارد و باید سعی شود که این امر مهم در مسیر درستی قرار گیرد تا بتوانیم در جهت ترویج فرهنگی ازدواج اسان و آگاهانه و پایدار موفق عمل کنیم و در نتیجه شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشیم./1325/303/ب3

ارسال نظرات