۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۵۷۵۳
حجت الاسلام ترابی:

نقض برجام از سوی آمریکا حقانیت رهنمودهای رهبر انقلاب را به اثبات رساند

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی گفت: آنچه تحت عنوان گفتگوهای ایران و جریان برجام مطرح شد، حقانیت فرمایشات امام و رهبر ما را به اثبات رساند؛ شاید بتوانیم بگوییم برجام از این جهت برای جامعه ما خیر بود.
حجت الاسلام ترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد ترابی، رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی صبح امروز در نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد مقدس با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، ضمن تبریک این روز به بدنه دانشجویی استان، گفت: از خداوند می خواهیم قدم های نسل دانشگاهی ما را در مسیر اعتلای کلمه الله و آزادگی به معنای واقعی کلمه و مبارزه با طاغوت ثابت قدم بدارد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به آیه شریفه «و من یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی لانفصام لها والله سمیع علیم»، به تفسیر ارتباط آن با شرایط روز کشور پرداخت و گفت: این آیه حامل پیام مهمی در جامعه اسلامی است. خدای متعال مبارزه با طاغوت را قبل از ایمان به خدا بیان فرموده. این نکته ما که معتقدیم کلمات قرآن کلماتی از جانب خداوند است و هیچ حرفی از آن بی دلیل نیامده و همواره مفهومی را با خود به همراه دارد، برای مات جای تأمل دارد.

طواغیت مهم ترین مانع بر سر راه ایمان هستند

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی افزود: شاید یکی از دلایل و فلسفه های نکاه مذکور این باشد که طواغیت مهم ترین مانع ایمان الهی هستند و تا زمانی که طاغوت قدرت داشته باشد، اجازه حرکت در مسیر حق را به مؤمنان نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که چه از نظر منطقه ای و چه جهانی جلوی انسان ها را می گیرند تا به سمت استقلال و آزادگی حرکت نکنند و می خواهند ملت ها گوش به فرمان آن ها باشند، طاغوت هستند. از این رو نخستین شرط تحقق ایمان مبارزه با طغیانگران جهانی است و امیدواریم با انقلابی که علیه سلطه های جهانی در کشورمان انجام دادیم این پیام الهی را دریافت کرده باشیم.

لزوم پایبندی شخصیت های انقلابی بر مبارزه با استکبار جهانی

حجت الاسلام ترابی اظهار کرد: امیدواریم کسانی که در ایام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، درد حاکمیت استکبار و استعمار را لمس کرده بودند تا با آمریکا و امثال آمریکا مبارزه کنند و موفق شدند آن نظام استکباری را در سطح جهان مفتضح کنند، همچنان بر ایمان خود پایبند باشند و زور مستکبران آنها را به چرخش و معذرت خواهی از آستانه استکبار وادار نکند.

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی تأکید کرد: برای مبارزه با طواغیت حتما نیاز نیست که افراد به دین معتقد باشند. کسانی که عزت خود را قبول داشته و درک انسانی متعادلی داشته باشند، طبیعت انسانی با استبداد جهانی مقابله می کند و این نیرو همه جامعه ما را برای مبارزه با آمریکا بسیج کرد.

بازگشت از انقلابی گری، بزرگ ترین خطر برای کشور است

وی تصریح کرد: امام راحل در وصیت نامه خود هشدار دادند، بزرگترین خطری که انقلاب ما را تهدید می کند، بازگشت از انقلابی گری است و رهبری هم صراحتا بر انقلابی گری تأکید می کنند. ما اهداف و منافعی که آمریکا به خاطر آن انسان ها را در جهان تحت فشار قرار داده و جان ها را فدای منافع خود می کند و آن را پنهان هم نمی کند، می دانیم و در نتیجه نباید از مبارزه با آن عقب نشینی کنیم.

حجت الاسلام ترابی گفت: امام(ره) فرمودند هر وقت دیدید دشمن شما نسبت به مسأله ای حساسیت دارد، بدانید راه تان درست است. اگر می بینید بوق های عالم دارند از سازش با مستکبران سخن می گویند، باید بدانیم دشمن تحت فشار است و نقطه اصلی حرکت همین است و باید آن را ادامه داد.

وی در پایان با اشاره به نقض برجام از سوی طرف آمریکایی ها، خاطرنشان کرد: آنچه تحت عنوان گفتگوهای ایران و جریان برجام مطرح شد، حقانیت فرمایشات امام و رهبر ما را به اثبات رساند. شاید بتوانیم بگوییم برجام از این جهت برای جامعه ما خیر بود چرا که در ذهن کسانی که مبارزات انقلابی را ندیده بودند، مسأله رابطه با آمریکا چالش ایجاد می کرد. اگر هیچ خیری با برجام عاید نشد، لااقل حقانیت کلام امام(ره) و رهبری را به اثبات رساند. امیدواریم نسل دانشگاهی ما همچنان بر پایگاه ایمان، شرافت و استقلال جامعه پای فشاری کند./202/820/ب1

ارسال نظرات