۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۵۷۵۵

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می شود

همایش وحدت حوزه و دانشگاه 28 آذر به همت نهادهای حوزوی و دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
کمیته اطلاع رسانی همایش وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا و رییس ستاد برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه امروز در جمع اعضای کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این همایش، اظهار داشت: اهداف حوزه و دانشگاه در یک راستاست و مکمل و کامل‌کننده هم هستند.

وی با بیان این‌که وحدت در اهداف مدنظر حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: این درست نیست که بیان شود حوزه فقط به ایمان و دانشگاه فقط به علم می پردازد، زیرا بسیاری از علوم در گذشته در همین حوزه های علمیه تدریس شده و علمای بزرگی از حوزه در علومی نظیری طب، ریاضیات برخواسته اند.

حجت الاسلام کاملی‌فر با تأکید بر اهمیت این همایش از تشکیل سه کمیته علمی، فرهنگی و اطلاع رسانی و اجرایی و پشتیبانی خبر داد و گفت: مسؤولیت این کمیته ها به ترتیب با دکتر جمالپور، آقای اصغری و دکتر حسین زاده است که هر یک بنا به وظایف تعریف شده خود در برگزاری هرجه باشکوه‌تر همایش تلاش خواهند کرد.

همچنین سید محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که 27 آذر، یادآور سالروز عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی است، گفت: حضرت آیت اللّه مفتح به خوبی دریافته بود که دانشگاه و حوزه، دو بال برای پرواز در فضای عزتمندی، استقلال، دانش و معنویت کشور هستند.

وی افزود: ایشان از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود و در راه تحقق این اندیشه و این آرمان بلند تلاش های بی وقفه ای انجام داد؛ از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است و دشمن به دلیل اینکه اگر دانشگاه با حوزه وحدت داشته باشد، نمی تواند به توطئه های شوم خود دست یابد، به دنبال راههای جدایی این دو است.

لطیفی با مهم خواندن وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی در جامعه، برای حفظ فرهنگی اصیل، در مقابل هجوم ارزش های غربی؛ از آمادگی کامل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پوشش خبری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: پخش مستند 20 دقیقه ای با محوریت معرفی حوزه های علمیه و دانشگاه‌های استان، پوشش خبری و تهیه گفتگوی ویژه خبری از برنامه های مرکز است.

گفتنی است، همایش وحدت حوزه و دانشگاه روز یکشنبه 28 آذر 1395 از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب برگزار خواهد شد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات