۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۵۸۰۳
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است

معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه فضای مجازی می تواند تهدید و یا فرصت باشد، گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است و در این زمینه باید تعامل جدی بین نهادهای فرهنگی و اجرایی صورت گیرد.
فضای مجازی

حجت الاسلام محمد ولی پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گسترش فضای مجازی را معضلی بزرگ دانست و بیان داشت: آسیبهای اجتماعی گسترش فضای مجازی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی افزود: ضروری است فرهنگ سازی صحیح استفاده از فضای مجازی در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح از فضای مجازی را نیازمند تبلیغ در جهت آگاه سازی نسل جوان عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از فرصتهای فضای مجازی باید از گسترش آسیبهای آن جلوگیری کرد.

وی بر ضرورت هوشیاری خانواده ها در زمینه استفاده فرزندان از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نهاد خانواده در تربیت نسل جوان نقش بسزایی دارد و نباید از روش صحیح تربیت فرزندان خویش غافل شوند.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به اهداف دشمن در توسعه و ترویج شبکه های مجازی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف دشمن فروپاشی کانون خانواده، رواج بی بند و باری در جامعه و به انحراف کشیدن نسل جوان برای جلوگیری رشد و پیشرفت آنان است.

وی مهم ترین راه مقابله با هجمه های دشمن و مقابله با آسیبهای اجتماعی حاصل از آن را ترویج و تبیین ارزشهای اسلامی و دینی بین نسل جوان عنوان کرد و افزود: از فضای مجازی باید در جهت تقویت باورها و ارزشهای دینی بهره مند شد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی و دستگاه های اجرایی با حوزه هستیم.

وی از فعالیت تبلیغی بیش از 45 طلبه در مناسبت‌های مختلف تبلیغی خبر داد و افزود: در جهت تقویت توانایی تبلیغی طلاب و اثرگذاری امر تبلیغ دوره های آموزشی ویژه این مبلغان برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و فن بیان ویژه طلاب مبلغ، عنوان داشت: در این کارگاه ها تلاش می شود طلاب با شیوه های نوین تبلیغی آشنا شوند./302/9459/ب1

ارسال نظرات