۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۸۳۰

چند خبر کوتاه از استان ایلام

بسیح ظرفیت بزرگ مردمی، 336 سورتی پرواز در ایلام در ایام اربعین، عدم تعهد آمریکا به قراردادها و ثبت 30 مورد وقف در استان ایلام در سال جاری برخی از اخبار کوتاه استان ایلام است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور،  ظهر امروز در جمع اعضای مجمع بسیج استان ایلام اظهار داشت: نظام سلطه از دیر باز با کشور ایران دشمنی و کینه دارد.

رییس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه خصومت آمریکا با ایران خصومت تمدنی است، ادامه داد: آمریکایی‌ها خود را از هر جهت بالاتر و برتر از کشورهای دنیا از جمله ایران می‌دانند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از گذشته تاکنون در حال تلاش هستند که به هر نحو ممکن فرهنگ خود را به عنوان فرهنگ برتر به دیگر کشورهای جهان معرفی کرده و این فرهنگ را بر جهان حاکم کنند.

صلاحی با بیان اینکه قالب کردن فرهنگ آمریکایی‌ها بر دیگر فرهنگ‌ها در دستور کار آنان قرار دارد، اضافه کرد: آمریکا با توطئه‌آفرینی در این راه گام برداشته و در هر مقطعی از زمان کشوری در منطقه او را یاری می‌کند.

وی تصریح کرد: در گذشته صدام نقش یاور آمریکا را بازی کرد و به دستور آمریکا به ایران اسلامی حمله‌ور شد امام زمانی که آمریکا دید صدام در حال تبدیل شدن به یک قدرت است به بهانه حمله به کویت به عراق حمله کرده و صدام را ساقط کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید گفت: این نتیجه همراهی و یاوری با آمریکاست و قطعاً چنین نتیجه‌ای سرنوشت دیگر کشورهای منطقه بوده که به آمریکا و اهدافش یاری می‌رسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روسیه با ایران اسلامی در قبال آمریکا ایستاده‌اند و این همراهی روسیه نشأت گرفته از برنامه‌های آمریکا در حمله به کشورهای منطقه است.

صلاحی اضافه کرد: روسیه با این اقدام خود توطئه حمله آمریکا را خنثی کرده و به درستی می‌داند برای مقابله با تروریست‌ها باید در کنار ایران اسلامی باشد.

وی افزود: اگر امروز روسیه در کنار ایران مقابل تروریست ایستاده، برای دفاع از خود است چون اگر ایران نباشد روسیه هم وجود نخواهد داشت، این موضوع باید درس عبرتی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

رییس سازمان بسیج اساتید با اشاره به موضوع برجام گفت: دولت نباید فریب آمریکا را می‌خورد و اکنون بهترین روش این است که با عذرخواهی از مردم در برابر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها ایستادگی کند.

336 سورتی پرواز در ایلام اربعین در فرودگاه ایلام انجام شد

علی متانت، مدیر فرودگاه شهدای ایلام، امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: سال 74 تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایلام ایجاد شد و فرودگاه شهدای ایلام به بهره‌برداری رسید.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: اما با گذشت 21 سال از تاسیس این فرودگاه در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه ایلام افزایش 55 درصدی داشته است ، البته فرودگاه شهدای ایلام از هم اکنون چشم‌انداز خوبی را برای یک آینده روشن در انتظار دارد.

وی ادامه داد: فعالیت فرودگاه شهدای ایلام با پروازهای هفتگی در هفته 3 پرواز با هواپیماهای کوچک 60 نفره شروع شده و در آن مقطع طول باند 2 هزار و 800 متر بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه از آن مقطع تا امروز 21 سال از تاسیس این فرودگاه گذشته است، اضافه کرد: در حال حاضر پروازهای فرودگاه شهدای ایلام به حدود 55 پرواز در هفته رسیده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پرواز مسیرهای جدیدی را در ایلام ایجاد کرده‌ایم که می‌توان به مسیر ایلام - مشهد اشاره کرد، افزون بر این در تکاپو هستیم که مسیرهای جدیدتری مثل اصفهان و شیراز را در ابتدای سال 96 ایجاد کنیم.

متانت تصریح کرد: البته فرودگاه ایلام از هم اکنون چشم انداز خوبی را برای یک آینده روشن در انتظار دارد به طوریکه از فرودگاه داخلی به فرودگاه بین‌المللی ارتقاء پیدا کرده و در حال حاضر فرودگاه شهدای ایلام از بین 6 فرودگاه غرب کشور دومین فرودگاه بعد از کرمانشاه است و در ایام اربعین 336 سورتی پرواز هر نیم ساعت یک پرواز بر اساس میانگین اجرایی شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: به نظر می‌رسد اجرای طرح‌های توسعه فرودگاه ایلام بتواند گامی مهم در جهت توسعه سیستم حمل و نقل هوایی استان ایلام باشد.

آمریکایی ها به هیچ قراردادی متعهد نیستند

سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، روز چهارشنبه در همایش مجمع بسیجیان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: کسانیکه خیال می کردند با سازش با آمریکا مقامات این کشور دست از توطئه و کینه توزی علیه ملت ایران بر می دارند توافق برجام ثابت کرد که این خیال خامی بیش نیست و خوی تجاوزگری و استثمار در مسئولان این رژیم ریشه دوانده است.

وی افزود: آمریکایی ها از روز دوم اجرای برجام شروع به ایجاد تحریم های جدید کردند و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تاکنون در ۱۱ مورد برجام را نقض کرده اند.

فرمانده سپاه امیرالمونین (ع) ایلام یادآور شد: آمریکایی ها تنها به دنبال منافع خود به هر قیمتی حتی با ریخته شدن خون هزاران نفر از مردم بیگانه هستند و امروز کشتار مسلمانان مظلوم عراق، سوریه، یمن و بحرین با مجوز و حمایت های آنان و صهیونیزم بین الملل صورت می گیرد.

سردار حسینی ادامه داد: تنها راه مقابله با هجمه آمریکایی ها و رژیم منحوس صهیونیستی اتکا به توانایی های داخلی و ارتقا اقتدار ملی در عرصه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و نظامی است و با وجود جوانان برومند و انقلابی این مرز و بوم که امروز در عراق و سوریه در قالب مدافعان حرم رشادت ها می کنند، تحقق این امر کاملا ممکن است.

وی اضافه کرد: ملت ایران هیچگاه در مقابل زورگویی غربی ها سر تسلیم فرود نیاورده و در این عرصه حساس نیز پشت سر رهبر معظم انقلاب به دفاع از ارزش های و کیان خود خواهد پرداخت.

همه موقوفات استان ایلام مسجد و حسینیه هستند

حجت الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: با فرهنگ سازی به ویژه بهره گیری از ظرفیت رسانه ها به دنبال ترویج فرهنگ وقف در استان هستیم. 

وی بیان داشت: در سال جاری ۳۰ مورد وقف در استان ایلام ثبت شده است.

شهیدی همچنین تعداد موقوفه های استان ایلام را ۷۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: همه موقوفات استان ایلام مسجد و حسینیه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: رسانه ها نقش مهمی در ترویج و تبلیغ وقف در جامعه دارند./879/303/ب2

ارسال نظرات