۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۶۵۸۴۹
حجت الاسلام طاهری:

با احساسات مردم در رابطه با امام زمان بازی نکنیم

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ما باید جلسات علمی و پژوهشی در رابطه با مساله غیبت داشته باشیم، چه اشکال دارد طلاب به مصر رفته و کتب قدیمی اهل سنت را در رابطه با امام زمان(عج) بررسی کنند؛ مانند علامه امینی(ره) که برای نوشتن کتاب الغدیر به کشورهای متفاوت سفر کرده بود.
حجت الاسلام حسن طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) عصر چهارشنبه در مراسم عزاداری امام حسن عسکری گفت: هشتم ربیع الاول که مصادف است با شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج)  یکی از ایام مهم و حائز اهمیت برای شیعیان می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حجمه هایی که در جامعه وجود دارد از جمله وهابیت و جریان های انحرافی که دنبال از بین رفتن اعتقاد به امام زمان(عج) هستند وظیفه شیعه در رابطه با تبلیغ وجود امام زمان(عج) سنگین تر شده است.

استاد حوزه علمیه همدان با توجه به فرقه های انحرافی مختلف گفت: در طول تاریخ افراد زیادی از نام امام زمان(عج) سوء استفاده کرده اند و اشخاصی را به عنوان امام زمان معرفی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: عمده فرق انحرافی از زمان امام سجاد(ع) تا زمان امام رضا(ع) تشکیل شده اند و افرادی را به عنوان امام زمان معرفی می کردند که خود آنها نیز اعتقادی به این مساله نداشتند و درگیر شیطان شده بودند.

حجت الاسلام طاهری گفت: عده زیادی از اهل تسنن می خواهند مساله غیبت را زیر سوال ببرند یا اینکه بعضی می گوند وجود مقدش امام زمان(عج) هنوز به دنیا نیامده است.

وی در ادامه گفت: اخبار زیادی حتی از علمای بزرگ اهل سنت دیده ایم که دلالت بر وجود و غیبت ایشان دارد و همانطور که از کلام امام زمان(عج) در پاسخ به فایده غیبت بر می آید که دنیا و موجودات زنده از نور خورشید پشت ابر استفاده می کنند همانطور نیز انسان ها از حضور امام در پشت پرده غیبت استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ما باید جلسات علمی و پژوهشی در این رابطه داشته باشیم، چه اشکال دارد طلاب به مصر رفته و کتب قدیمی اهل سنت را در رابطه با امام زمان(عج) بررسی کنند مانند  علامه امینی(ره) که برای نوشتن کتاب الغدیر به کشور های متفاوت سفر کرده بود.

وی در پایان با اشاره به ظلم هایی که در طول تاریخ به اهل بیت عصمت و طهارت شده گفت: بنی عباس با توجه به احادیثی که در رابطه با امام زمان(عج) و امامت ایشان بیان شده بود می خواستند وجود مقدس امام زمان را به شهادت برسانند اما غافل از اراده خداوند متعال بودند و امام و خانواده ایشان را تحت فشار قرار داده بودند./202/979/ب1

ارسال نظرات