۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۵۸۶۰
معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لزوم توجه به کارهای عمرانی و مدیریتی بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: باید به کارهای عمرانی در بقاع متبرکه اهمیت داده شود و به کارهای مدیریتی بقاع نیز توجه شود تا اسباب آرامش و آسایش زائران را ایجاد کنیم.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مؤمنی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه در سومین همایش یاوران وقف بیرجند اظهار داشت: امامزادگان زیادی در کشور وجود دارد که شایسته احترام هستند و این امامزادگان افراد مهاجری بوده اند که باید مورد تکریم قرار بگیرند.

وی جایگاه امامزادگان مانند مساجد محل عبادت و آرامش مردم عنوان کرد و گفت: شهرستان بیرجند و خراسان جنوبی دارای امامزادگان زیادی هستند که اکثر این امازادگان از نوادگان امام محمدباقر(ع) می باشند که باید از جایگاه خوبی برخوردار باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امامزادگان مورد احترام خداوند تبارک و تعالی هستند، افزود: بقاع متبرکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید یک قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: از جمله مکان های مقدس بعد از مسجدالحرام مساجد هستند و خدمت رسانی در این مساجد جز خدمت مقدسی است و هر کسی که توفیق خدمت در مساجد را دارند باید خوشحال باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید در خدمت به همنوع خود گام بردارند، ادامه داد: خدا به خادمان توفیق داده است تا در مساجد خدمت رسانی کنند و این خدمت بسیار مقدس است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید به کارهای عمرانی در بقاع متبرکه اهمیت داده شود و به کارهای مدیریتی بقاع نیز توجه شود تا سبب آرامش و آسایش زائران را ایجاد کنیم./202/880/ب1

ارسال نظرات