۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۵۸۶۱
کارشناس مسائل دینی:

تقوا و آگاهی به فرمایشات اهل بیت می تواند انسان را به خدا نزدیک کند

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که تقوا و آگاهی به فرمایشات اهل بیت(ع) می تواند انسان را به خدا نزدیک کند، گفت: پیروی از امام مهم ترین وظیفه برای خوشبخت زندگی کردن انسان ها است و کسی که اهل بیت(ع) را از زندگی خود جدا کند، نمی تواند زندگی با آرامشی را برای خود برپا کند.
امام حسن عسکری

حجت اسلام احمد زینل پور، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: معتز، مهتدی و معتمد سه خلیفه ای بودند که در زمان عمر امام حسن عسکری(ع) حکومت را در دست داشتند.

وی افزود: بیشترین قدرت در زمان امام حسن عسکری(ع) را ترکان بر عهده داشتند و حتی توانستند به دربار نفوذ کنند و حرف خودشان را به مردم تحمیل کنند و بنی عباسی ها در زمان خود هیچ کاره بوده و تمام زمام حکومت را در باطن به ترکان داده بودند.

حجت الاسلام زینل پور با بیان این که امام حسن عسکری(ع) از سوی معتمد به شهادت رسیده است، اظهار داست: خلفای بنی عباس به دستور ترک ها امام حسن عسکری(ع) را اذیت و آزار می دادند تا امام نتواند کار خودش را که هدایت کردن مردم و مخالفت کردن با دستگاه ظالم بود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: خلفای عباسی با دانستن این که امامی بعد از امام حسن عسکری(ع) به دنیا می آید، امام را شب و روز مورد دید خود قرار می دادند تا فرزند بلافاصله بعد از به دنیا آمدن، آن را به شهادت برسانند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام حسن عسکری(ع) اقامتی طولانی در پادگان های سامراء داشته است، بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) با وجود این که از او مراقبت هایی صورت می گرفت، توانست جامعه اسلامی را اداره کند.

وی ابراز داشت: ارتباط مخفی با خیلی از بزرگان و فرستادن نامه هایی به نائبان خود، از کارهای مهمی بود که امام عسکری(ع) توانست در مدت امامت خود انجام دهد.

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) بسیاری از کارها را مخفیانه انجام می دادند، ادامه داد: آمادگی مردم نسبت به غیبت امام و بحث توقیعات امام حسن عسکری(ع) توانست مردم را با امر غیبت آشنا کند و مردم با غیبت امام، دچار سرگردانی نشوند.

وی ابراز داشت: پیروی از امام مهم ترین وظیفه برای خوشبخت زندگی کردن انسان ها است و کسی که اهل بیت(ع) را از زندگی خود جدا کند نمی تواند زندگی با آرامشی را برای خود برپا کند.

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که اهل بیت(ع) دلسوز مردم بودند، اظهار داشت: تقوا و آگاهی به فرمایشات اهل بیت(ع) می تواند انسان را به خدا نزدیک کند.

وی در پایان گفت: باید با رفتن به زیارات اهل بیت(ع) با آن ها عهد ببنیدیم تا در زندگی های خود دچار اشتباه و سرگردانی نشویم./9707/302/ب2

ارسال نظرات