۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۶۵۸۸۱

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

نشست پژوهشی تعامل روحانیت با دولت اسلامی، سیره نبوی در انسجام خانواده و جامعه، برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ به زبان کره‌ای، زنان اثر تعلیمی و تربیتی زنان برای جامعه و مردان، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر واطلاع رسانی جامعه المصطفی، موسسه الحکمه در نظر دارد نشست پژوهشی باعنوان تعامل روحانیت با دولت اسلامی برگزار کند.

نشست پژوهشی تعامل روحانیت با دولت اسلامی با حضور آقای دکتر فراتی دانشیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  در موسسه حکمت برگزار می‌شود.

زمان دوشنبه 22 آذر ساعت 9:30 صبح الی 12 در خیابان 19 دی کوچه 41 موسسه الحکمه برگزار می ‌شود.

  

سیره نبوی در انسجام خانواده و جامعه

همزمان با ایام میلاد رسول گرامی اسلامی (ص) و هفته وحدت گروه مطالعات اسلامی و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی المصطفی، نشست علمی «سیره نبوی در انسجام خانواده  و جامعه» را برگزار می‌کند.

این نشست علمی با حضور اساتید دکتر قاسم جوادی و دکتر مهدی مهریزی و سید محمد حسین چاوشیان دبیر علمی این نشست برگزار می‌شود.

گفتنی است زمان این نشست شنبه 20 آذرماه 1395 از ساعت 16 الی 17:30 در دانشگاه مجازی المصطفی، سالن کنفرانس برگزار خواهد شد.

 

برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ به زبان کره‌ای

با توجه به جهانی بودن دین مبین اسلام و وظیفه ذاتی حوزه مبنی بر رساندن پیام جاویدان اسلام به گوش جهانیان، مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کره اقدام به برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ به زبان کره‌ای نموده است.

در این دوره که به اهتمام مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کره و با همکاری موسسه آموزش زبان و فرهنگ جامعه المصطفی العالمیه در قم برگزار می شود بیش از 30 نفر از طلاب آقا و خانم سطوح عالی و درس خارج شرکت نموده اند.

شایان ذکر است این دوره از آبان ماه سال جاری شروع و به مدت دو سال ادامه خواهد داشت.

دانش پژوهان در این دوره ضمن فراگیری زبان و فرهنگ کره دوره های دیگری همچون جامعه شناسی تبلیغ، تبلیغ در فضای مجازی، مدیریت فرهنگی، آشنایی با ادیان و... را نیز خواهند گذراند.

همچنین این مدرسه در نظر دارد دوره های جدیدی برای تمامی علاقمندان به زبان کره در قم برگزار نماید که متقاضیان می توانند با شماره 09384344825 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تماس حاصل نمایند.

   

زنان اثر تعلیمی و تربیتی زنان  برای جامعه و مردان

به مناسبت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) نشستی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در حسینیه مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی قم برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در ابتدای این نشست  با اشاره به آیه اول، سوره روم، در تفسیر این آیه از کلام الله مجید اظهار داشت: زنان اثر تعلیمی و تربیتی بر روی جامعه و مردان دارند و همانا امنیت وسلامت د ر زندگی خیلی مهم است که باید مد نظر قرار داد.

وی در ادامه افزود: انسان سالم درجامعه ناامن، بیمار می شود و انسان بیمار در جامعه سالم سلامت می یابد، لذا با خودسازی می توان جامعه را ساخت و اگر زن تربیت شد، جامعه ساخته خواهد شد

  

وبینار «الگوی نبوی در تبلیغ» به زبان آذری

نشست مجازی «الگوی نبوی در تبلیغ» به زبان آذری توسط بخش آذری گروه مطالعات اسلامی و با همکاری معاونت بین الملل و معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار گردید.

در این وبینار ابتدا جناب دکتر توفیق اسد اف (عضو هیئت علمی دانشگاه، رئیس گروه مطالعات اسلامی و دبیر بخش آذری گروه مطالعات اسلامی) در مورد اهمیّت تبلیغ صحبت نموده و سپس صحبت خود را با موضوع الگوی نبوی در تبلیغ ادامه داد. وی افزود: «پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) مبعوث شدندتا جهان را از ظلمت و جهل به نور علم و هدایت و از تنگنای طبیعت به وادی بی انتهای معنویت و از ظلم و شقاوت به عدل وکرامت و حکمت رهنمون کند. ما باید اساس و بنیاد تبلیغی خود را بر خصوصیات رحمة للعالمین بودن پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) استوار سازیم. در تبلیغ دین از ویژگی‌های این معلم دارای اخلاق عظیم بهرمند باشیم و در تعلیم معارف الهی نقش یک معلم مهربان را دارا باشیم.»

در ادامه برنامه امین ایمانلی یکی از اساتید مدعو در مورد روش‌های تبلیغی حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) صحبت نمود و بر برهانی کردن محتوای تبلیغی خود به دلایل منطقی و فلسفی تأکید نمودند.

سپس در ادامة بحث دکتر افضل الدین رحیم اف بر نقش اخلاق تبلیغی و علمی بودن آن اشاره نموده و وبینار با پاسخ به پرسش‌های دانشجویان از طرف اساتید دانشگاه به اتمام رسید./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات