۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۶۵۸۸۵
مدیر حوزه علمیه سنقر:

امامت اساس رشد و ترقی انسان ها است

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه امامت اساس رشد و ترقی انسان طالب رشد است، گفت: پذیرش امامت است که انسانها را به مقصد و مقصود می رساند.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، ابراز داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، امام حسن عسکری(ع) به عنوان الگویی مناسب و ملموس برای نسل جوان هستند و باید با مطالعه سیره زندگی ایشان به ژرفای بصیرت و خداشناسی ائمه اطهار(ع) پی برد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر خاطرنشان کرد: نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان(عج) است و این روز برای تمامی آزادی خواهان و مسلمین و جویندگان طریق هدایت به منزله پذیرش ولایت ایشان و تلاش دوچندان برای فراهم کردن مقدمات ظهور است.

وی تصریح کرد: امامت اساس رشد و ترقی انسان طالب رشد است و پذیرش امامت است که انسانها را به مقصد و مقصود می رساند، هر راهی جز مسیر و طریق امامت انسان را به بیراهه برده و از هدف اصلی خلقت و وصال خدای سبحان دور می کند.

حجت الاسلام بنی عامریان اظهار داشت: امام از جهت علمی، عالم بوده و به تمام مقتضیات پیشرفت بشریت و تمام موانع پیشرفت اشراف دارد و خود الگویی کامل از انسان حقیقی و الهی است که مورد تأیید خداوند متعال نیز هست.

استاد حوزه علمیه در ادامه مطرح کرد: با پیروی از دستورات و فرامین ائمه اطهار(ع) انسان قرب معنوی پیدا می کند و این دستورات همچون دستورالعملی کامل و جامع مانع گمراهی انسان در مسیر پر پیچ و خم زندگی می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تأکید کرد: باید زمینه های ظهور آخرین ذخیره الهی را با پیروی از دستورات دین و رعایت حدود الهی و تقوای الهی فراهم کنیم.

حجت الاسلام بنی عامریان در پایان با اشاره به اینکه بی بصیرتی و گناهان بندگان امر ظهور را به تأخیر انداخته است، گفت: طلاب و حوزه های علمیه به عنوان مروجان دین وظیفه ای خطیر و نقشی قابل توجه در هدایت افکار عمومی مردم به سمت آموزه های دینی و افزایش بینش جامعه بر عهده دارند./857/302/ب2

ارسال نظرات