۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۵۸۹۶
کارشناس مسائل دینی:

نوک پیکان حمله دشمنان جمهوری اسلامی متوجه مادران ایرانی است

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن برای تضعیف بنیان خانواده، گفت: رکن رکین جامعه خانواده است و دشمن برای از بین بردن این نهاد مهم، برنامه ریزهای اساسی کرده است.
تحکیم خانواده نقش مادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سخنرانی شب گذشته که در خیمه حسینی واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: خانواده باید مصداق کلمه طیبه باشد.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)‌ موضوع بحث خود را پیرامون خانواده مطرح کرد و با اشاره به آیه بیست و چهارم سوره ابراهیم که می فرماید «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، افزود: برخی از علما خانواده را مصداق کلمه طیبه می دانند.

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: بالاترین مفهوم کلمه طیبه پاکی و صفا است و چیزی که از کلمه طیبه تراوش می شود به جز پاکی و برکت نیست، پس رسیدن به کلمه طیبه مهمترین رسالت خانواده ها است و زن و شوهر باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند تا دنیا و آخرتشان آباد شود.

کارشناس مسائل مذهبی خانواده ها را سلولهای پیکره اجتماع معرفی کرد و ابراز داشت: اگر خانواده ها که به عنوان سلولهای پیکره اجتماع مطرح هستند، سرطانی شدند، جامعه به فساد کشیده می شود.

وی با بیان اینکه خانواده بهترین مکان برای تربیت فرزندان است و باید از زمان طفولیت تربیت فرزندان را شروع کرد، گفت: به سبب اینکه فرزند در دوران طفولیت، پدر و مادرش را بهترین افراد روی زمین می داند، از آنها الگو می گیرد، پس بهترین تربیت برای فرزند زمانی حاصل می شود که خودِ پدر و مادر مواظب رفتارشان باشند.

حجت الاسلام آقامیری افزود: شجاع بودن، احساس مسؤولیت کردن، برخورداری از روحیه خیرخواهی، داشتن عقل معاش و بهرمندی از امنیت روحی و روانی مهمترین ویژگیهای یک فرزند اسلامی است که همگی در خانواده تأمین می شود.

کارشناس مسائل دینی نوک پیکان حمله های دشمنان جمهوری اسلامی را متوجه مادران دانست و اظهار کرد: دشمن برای از بین بردن جمهوری اسلامی بالاترین نهاد جامعه یعنی خانواده را نشانه رفته است و مهمترین رکن خانواده برای تربیت فرزندان، مادر خانواده است که در حال حاضر بیشترین برنامه ریزی دشمن متوجه او است.     

وی با بیان اینکه هویت فرزندان در خانواده شکل می گیرد، ابراز کرد: اکثر ناهنجاریهای فکری و عملی در فرزندان، ریشه در خانواده دارد، مثلاً افرادی که در خانواده به آنها بها داده نمی شود، ریاست طلب بار می آیند./867/202/ب2

ارسال نظرات