۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۶۵۹۲۳
امروز صورت گرفت؛

برگزاری دوره طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در زنجان

دوره طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طارم زنجان برگزار شد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دوره طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طارم زنجان امروز با حضور جمعی از فعالان این عرصه و با حضور مسؤولان شهرستانی و امام جمعه طارم برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ حجت الاسلام محمد صادقی پور، امام جمعه شهرستان طارم پدیده امر به معروف و نهی از منکر را یکی از فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی خواند و گفت: افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک کرده و یا در برابر آن بی تفاوت باشند، گناهکار بوده و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه این فریضه الهی در اسلام، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و از ضروریات دین مبین اسلام محسوب می شود.

حجت الاسلام صادقی پور در ادامه با تأکید بر آموزش ویژه فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در امور مختلف، خاطرنشان کرد: آشنایی فعالان با احکام و انواع مهارت های امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات محسوب شده و شما طلایه داران این عرصه باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنید.

در ادامه این همایش، آقای حیدری، رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان طارم موضوع امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب اجتماعی و انسانی دانسته و تصریح کرد: هر گاه موضوع و شرایط امر به معروف و نهی از منکر محقق باشد، مجرد و متأهل بودن افراد تأثیری در انجام تکلیف الهی شان نداشته و باید این واجب شرعی را انجام دهند.

گفتنی است، در پایان این دوره آموزشی، حجت الاسلام صادقی پور، امام جمعه طارم سؤالاتی درباره موضوع دوره آموزش مذکور مطرح کرد که به برندگان آن از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم جوایز نفیسی اهدا شد./949/203/ب2

ارسال نظرات