۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۹۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد؛

هزینه کرد 900 میلیون تومانی برای توسعه حوزه های علمیه استان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به هزینه کردهای این اداره برای توسعه حوزه علمیه های علمیه استان زنجان، گفت: اداره کل اوقاف استان زنجان برای توسعه حوزه های علمیه استان تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
حجت الاسلام نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام احمد نیکنام، مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان امروز در جمع فعالان قرآنی این شهر، با اشاره به هزینه کردهای این اداره برای حوزه علمیه، گفت: اداره کل اوقاف استان زنجان برای توسعه حوزه های علمیه استان تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های جدی این اداره کل برای حوزه های علمیه اظهار داشت: این سازمان نسبت به توسعه کیفی و کمی حوزه های علمیه تأکید جدی داشته و نوسازی و احداث حوزه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که این سازمان در بخش قرآنی هم فعالیت های خوبی را در طی سال جاری انجام داده است، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت شود، ما نیز بر اساس همین رهنمودها و برای تحقق این امر، تأکید جدی داریم.

حجت الاسلام نیکنام در ادامه تأکید کرد: براساس هدف گذاری انجام شده باید ۵ هزار و ۵۰۰ نفر حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت شود که این امر در استان به خوبی تحقق یافته و زنجان در سومین رتبه استان های کشور در تربیت حافظان قرآنی قرار گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ترویج قرآن کریم و مفاهیم آن در جامعه، اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم صورت گرفته و تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه های قرآنی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید ویژه‌ بر توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند که این امر بیانگر اهمیت بسیار بالای موضوعات قرآنی در جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام نیکنام در پایان با تأکید بر لزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی های لازم را کرده و تاکنون هم در این زمینه موفق بوده است./949/203ب2

ارسال نظرات