۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۹۳۸
مدیر فرهنگی و روابط عمومی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام:

تسامح مسؤولان وظیفه مردم را در بهره مندی از ظرفیت مشهد 2017 ساقط نمی کند

حجت الاسلام مختاری گفت: اگر مسؤولان وظایف خود را انجام ندادند تکلیف از مردم ساقط نمی شود و باید از این فرصت ناب برای تبیین فرهنگ غنی تشیع و معرفی آرمانشهر اسلامی استفاده کنیم.
مشهد 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محسن مختاری، مدیر فرهنگی و روابط عمومی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در نشست مشهد 2017 در حاشیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، گفت: آنچه مشاهده می کنیم این است که برای مشهد 2017 برنامه ریزی جامعی صورت گرفته اما دولت از نظر بودجه حمایت لازم را ندارد و این جوی مبنی بر بی ثمر ماندن مشهد2017 ایجاد کرده است.

وی افزود: این در حالی است که اگر مسؤولان وظایف خود را انجام ندادند تکلیف از ما مردم ساقط نمی شود و باید از این فرصت ناب برای تبیین فرهنگ غنی تشیع و معرفی آرمانشهر اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: مسؤولان اگر خود امکان ورود ندارند یا حمایت مادی نمی کنند، حداقل برنامه ریزی دقیق انجام دهند تا به پشتوانه مردم اجرایی شود.

مدیر فرهنگی و روابط عمومی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خاطرنشان کرد: معضل حاشیه نشینی زیبنده پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیست از این روو ساماندهی سخت افزاری و نرم افزاری آن با همکاری حوزه و دانشگاه و نیز توجه ویژه به نخبگان حاشیه شهر اهمیت بسیار دارد.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که باید کار فرهنگی را با کار جهادی آمیخته کنیم، افزود: دانشجویان و طلاب پس از دوره های آموزشی و تئوری فرهنگی، دوره های عملی فرهنگی را نیز در صحنه جامعه تجربه کنند.

تدوین شاخصهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در هشتمین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری

در ادامه این نشست، خوارزمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی گفت: مشهد 2017 پدیده ای است که می تواند نقش مشهد را در عرصه بین الملل پررنگتر از همیشه نشان دهد.

وی افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرآیندی است که می تواند جهت رشد شاخصهای توسعه پایدار مشهد در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی مؤثر واقع شود.

خوارزمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پژوهشگران از ستونهای اصلی توسعه شهرها هستند، هشتمین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری در اردیبهشت ماه سال آینده با محوریت پایتخت فرهنگی جهان اسلام، تدوین شاخصهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام و کاربردی کردن پژوهشهای مطرح در آن برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره کسب و کارهای نوین با محوریت جوانان

امینی، معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، گفت: مشهد سومین کلان شهر مذهی جهان است و انتخاب آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پتانسیل مناسبی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در  این راستا برنامه های متعددی با محوریت استفاده از ظرفیت جوانان متخصص و با ایمان و انگیزه دارد، افزود: از جمله این برنامه ها جشنواره ای در حوزه کسب و کار به منظور معرفی کسب و کارهای نوین با حضور دانشجویان خارجی مقیم کشور است که سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد./202/930/ب1

ارسال نظرات