۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۹۴۳

همایش یاوران وقف در تربت حیدریه برگزار شد

همایش یاوران وقف در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.
عکس آرشیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، همایش یاوران وقف پیش از ظهر امروز در بقعه متبرکه بی بی حسنیه به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبی، مسؤول دفتر امام جمعه تربت حیدریه با تاکید بر اینکه باید به ترویج و گسترش فرهنگ وقف در هر زمان و دوره ای به صورت جدی پرداخته شود، تصریح کرد: بدون شک هدایتگری فرهنگ وقف بر موضوعات اقتصاد مقاومتی نوعی ضرورت محسوب می شود.

وی با بیان این که وقف ظرفیتی است که باید با راهبردی در اختیار مهمترین نیاز های جامعه اسلامی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مومن حقیقی با ایمان راسخ آن مومنی است که جان و مال خود را به خداوند متعال سپرده و جاودانگی به بار می آورد.

مسؤول دفتر امام جمعه تربت حیدریه اندیشه فرهنگی را بهترین وقف دانست و بیان کرد: بدون شک در هر جامعه ای باید ساماندهی آسیب های اجتماعی و مصون سازی اقشار مختلف به عنوان یکی از مهمترین محور های وقف همواره مد نظر باشد.


شایان ذکر است؛ تقدیر از برخی واقفان شهرستان و خادمان هیات امتای بقاع متبرکه منطقه تربت حیدریه از دیگر برنامه های این همایش نیم روزه به شمار می رفت.

گفتنی است؛ در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ۶۴ بقعه، هزار موقوفه و سه هزار و ۵۰۰ رقبه در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است./202/864/ب1

ارسال نظرات