۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۶۵۹۹۴
مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر:

کنترل جمعیت به معنای کنترل توزیع جمعیت است نه تقطیع و تحدید نسل

حجت الاسلام حق خواه با تأکید بر اینکه کنترل جمعیت به معنای کنترل توزیع جمعیت است نه تقطیع و تحدید نسل، گفت: با این وجود حدود دو دهه پیش، تحت لوای طرح کنترل جمعیت و با حمایت گسترده رسانه های بیگانه، عقیم سازی زنان و مردان ایرانی و تقطیع نسل در دستور کار قرار گرفت و هنوز هم این توطئه ادامه دارد.
جمعیت

حجت الاسلام امیرحسین حق خواه، مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر در حاشیه نشست جمعیت و فرزندآوری در محل نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین و پاسخ برخی شبهات مطرح در زمینه فرزندآوری پرداخت.

وی، با تأکید براینکه مشکلاتی همچون کمبود منابع آبی، سختی تربیت فرزندان زیاد، نداشتن درآمد کافی و از این دست مسائل که در توجیه تک فرزندی مطرح می شود، پشتوانه علمی و عقلانی ندارد، افزود: برخی می گویند شما که چند سال پیش حامی کنترل جمعیت بودید چرا امروز از افزایش جمعیت صحبت می کنید.

حجت الاسلام حق خواه تصریح کرد: ما با تحدید نسل به معنای کنترل نسل که طبق تعریف سازمان ملل به معنای کنترل توزیع و پراکندگی جمعیت است (به گونه ای که بیابانها خالی از جمعیت و شهرها در حال انفجار جمعیت نباشد) موافق هستیم نه با کاهش جمعیت نسل و عقیم سازی.

تقطیع نسل تحت لوای طرح کنترل جمعیت

مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر با اشاره به اینکه همه مراجع صرفا اجازه کنترل جمعیت را داده اند نه عقیم سازی، ادامه داد: با این وجود حدود دو دهه پیش، تحت لوای طرح کنترل جمعیت و با حمایت گسترده رسانه های بیگانه، عقیم سازی زنان و مردان ایرانی و تقطیع نسل در دستور کار قرار گرفت و این توطئه هنوز هم ادامه دارد.  

وی خاطرنشان کرد: دشمنان که در پی حذف ما هستند، با توجه به اینکه دریافته اند هزینه های مقابله فرهنگی و نظامی با ما بسیار زیاد است و نهایتا هم مشخص نیست به نتیجه برسد یا نه، جلوگیری از تولید نسل ما از همان بدو شکل گیری نطفه را در دستور کار قرار داده اند که هزینه کمتری برایشان دارد و کمتر کسی هم نسبت به آن حساسیت نشان می دهد.

مشکل ما نارساییهای مدیریتی است نه کمبود منابع و امکانات

حجت الاسلام حق خواه با اشاره به اذعان کارشناسان نسبت به توانمندی کشور از نظر منابع معدنی و طبیعی برای اداره جمعیت 400 میلیون نفری، گفت: با وجود چنین ثروت غنی ای، به دلیل نارسایی ها و مشکلات مدیریتی، ما در اداره جمعیت کنونی هم ضعف داریم اما این مسأله وظیفه ما را در فرزندآوری ساقط نمی کند.

اگر هزینه های خانواده مدیریت شود، تعداد زیاد فرزند مشکل آفرین نخواهد بود

مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر با بیان اینکه فرزند، به منزله ملات میان دو آجر، هم از اصطکاک همسران جلوگیری می کند و هم پیوند آنها به یکدیگر را استحکام می بخشد، افزود: کمبود درآمد توجیه مناسبی برای عدم فرزندآوری نیست و تجربه بسیاری از خانواده ها نشان داده است حتی در بهترین شرایط اقتصادی کشور هم اگر هزینه های خانواده مدیریت نشود، خانواده دچار مشکل می شود.

وی یادآور شد: از نظر تربیتی نیز خانواده هایی که فرزندان زیاد دارند چون فرزندان خودکنترل بار می آیند، مشکل تربیتی مهمی ندارند و به عکس خانواده های تک فرزند اغلب دچار آسیب هستند./202/930/ب1

ارسال نظرات