۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۰۲۷
استاد دانشگاه ژنو مطرح کرد؛

ضرورت حفظ محیط زیست برای نسل های آینده

استاد دانشگاه ژنو قوانین بین المللی را عامل حفظ جان انسان ها دانست و گفت: حفظ محیط زیست برای آیندگان ضرورت دارد.
همایش حقوق بشر دوستانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مارا  تیگنینو استاد دانشگاه ژنو عصر امروز در دومین همایش اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، وضع قوانین را عامل حفظ جان انسان‎ها برشمرد و گفت: اصول حقوق بشر دوستانه بین المللی و همه تمهیدات که برای تدوین قوانین صورت می‎گیرد برای محافظت و دفاع از انسانها است.

وی حفظ محیط زیست را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: محیط زیست نباید در زمان جنگ مورد تعرض و تجاوز قرار گیرد و باید آن را برای آیندگان و الان حفظ کنیم تا مورد آسیب قرار نگیرد.

مارا تیگنینو افزود: ما وظیفه داریم که در زمان جنگ با تنظیم یک سری تمهیدات مانع از ضرر زدن به منابع آبی که یک بخشی از محیط زیست است شویم.

وی تصریح کرد: ما اگر به این جمع بندی برسیم که حمله یک طرف از متخاصمان سبب ضرر زدن به منابع آبی می شود باید مطابق قانون از این حمله‎ها جلوگیری کرد.

استاد دانشگاه ژنو محیط زیست را خانه همه انسانها دانست و گفت: محیط زیست را برای مردم حال و آینده باید حفظ کنیم زیرا خانه همگان است.

وی تاکید کرد که محافظت از محیط زیست بیش از دهه‎های گذشته دارای اهمیت است زیرا روز به روز آب شرب کمتر می شود و محیط زیست نیز در حال تخریب شدن است./994/202/ب3

ارسال نظرات