۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۶۰۴۲

همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

تهیه اطلس فرهنگی آذربایجان و برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در سومین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سومین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی امروز به میزبانی اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد و در نهایت تهیه اطلس فرهنگی آذربایجان و برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد بومی و استانی مورد تصویب قرار گرفت.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که کمبود منابع مالی و بودجه فرهنگی منجر به کاستی‌هایی برای فعالیت در این عرصه شده است، اظهار داشت: متاسفانه سال هاست که این بخش به لحاظ اعتباری با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی با بیان این‌که بایستی تنگناهای مالی از سر راه فعالیت های فرهنگی و حوزه کتابخوانی برداشته شود، خاطرنشان کرد: ترویج و بسط فرهنگ کتاب خوانی در میان اقشار مختلف مردم چالش های اجتماعی و عمومی جامعه را رفع می کند.باید توجه داشت که اگر به موضوع کتاب و کتابخوانی بی توجهی شود چالش های اجتماعی کشور عمیق می شود.

محمدپور با تأکید بر اینکه آحاد مردم باید با مقوله کتاب خوانی آشنا شوند، از افزایش میزان مطالعه طی فصل تابستان در آذربایجان شرقی ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: البته برای رسیدن به جایگاه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد که باید با هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی این فاصله پر شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی فعالیت های اخیر نهاد کتابخانه های عمومی استان را امیدوارکننده دانست و رشد و بالندگی کشور را در سایه توجه عمیق به کتابخوانی و پرهیز از اقدامات سطحی دانست و اظهار داشت: به دنبال هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های فرهنگی و اجرایی به سمت نهادینه سازی فرهنگ کتاب خوانی هستیم. 

همچنین شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: طرح های مختلفی برای ازفایش میزان کتابخوانی در سطح استان صورت گرفته و سعی شده است تا تمامی اقشار جامعه بتوانند  از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت تلاش برای ارتقای منزلت نهادهای فرهنگی در ساختار تصمیم سازی های استانی تاکید کردند؛ بررسی ظرفیت ها و مشکلات نهادهای فرهنگی استان و تشکیل کمیته کارشناسی برای احصای آنها از جمله دیگر مصوبات این نشست بود./203/935/ب1

ارسال نظرات