۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۰۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

نباید برای اشعار آیینی چارچوب تعیین کرد

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در اشعار آیینی به مسائل روز، دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز پرداخته می شود، گفت: نباید برای این اشعار چارچوب تعیین کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، عصر امروز در کنگره شعر عاشورایی که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری خرم آباد برگزار شد، گفت: محتوای مجالس اهل بیت(ع) اشعار آیینی است.

وی با بیان اینکه شعر دینی، اخلاقی و آیینی که به مناقب و مرثیه اهل بیت(ع) می پردازد باب گسترده ای دارد، افزود: توجه به محتوای این اشعار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان حرکت در زمینه شعر عاشورایی را دغدغه ای مهم خواند و اظهار داشت: در این جهت نیازمند فعالیت بیشتری هستیم.

وی اشاره به اینکه شعر آیینی شامل شعر اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی است، تأکید کرد: باید به مسائل اعتقادی، اخلاقی، توحیدی و مسائل اهل بیت(ع) در اشعار آیینی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام مهدوی با یادآوری به اینکه در اشعار آیینی به مسائل روز، دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز پرداخته می شود، افزود: نباید برای این اشعار چارچوب تعیین کرد.

وی در ادامه به نقش مداحان در مجالس اشاره و تصریح کرد: مداحان باید مکمل سخنرانان بوده، شکل و سبک اشعار باید زیبا، متناسب و با محتوا باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه 80 درصد مجالس اهل بیت(ع) را جوانان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: این مجالس نقش بسزایی در تبیین و ترویج معارف اهل بین(ع) دارند.

وی با یادآوری به اینکه بخش مهمی از اشعار نغز، زیبا و پند آموز در مراسم و مجالس اهل بیت(ع) به کار گرفته می شود، خاطرنشان کرد: این اشعار ریشه در اشعار شاعران آیینی و عاشورایی دارد و جوان پسند هستند./202/9459/ب1

ارسال نظرات