۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۰۷۴
جانشین عقیدتی سیاسی ناجا:

قرآن باید محور تمام امور قرار گیرد

حجت الاسلام بهشتی‌پور گفت: گروهک‌های تروریستی و تکفیری با تفسیر به رأی از آیات قرآنی به دنبال تحقق اهداف اربابان غربی خود هستند.
حجت الاسلام بهشتی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد هادی بهشتي‌پور، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا عصر پنجشنبه در مراسم آغاز مسابقات قرآن منطقه ۵ شمال غرب ناجا در تبریز با تأکید بر این‌که بازگشت به آموزه‌های قرآنی لازمه مجات بشریت از یوغ ظالمان و مستکبران است، اظهار داشت: همه تلاش دشمنان؛ فراموشی قرآن در جوامع اسلامی است.

وی با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی و تکفیری با تفسیر به رأی از آیات قرآنی به دنبال تحقق اهداف اربابان غربی خود هستند، خاطرنشان کرد: يکي از برنامه‌هاي دشمنان قداست زدايي از مقدسات در جامعه اسلامی است که با ترويج و بسط فرهنگ قرآني اين نقشه دشمنان به ياس و نااميدي ختم خواهد شد.

حجت الاسلام بهشتی‌پور ترويج و بسط فرهنگ قرآني ميان کارکنان و خانواده‌های ناجا را بسیار مهم و ضروري دانست و گفت: بنا به فرمايش امام معصوم وقتي جوان مومن قرآن تلاوت مي‌کند، قرآن با گوشت و خونش مخلوط شده و در برابر گناه، رذايل اخلاقي و آسيب‌هاي اجتماعي واکسينه و بيمه مي‌شود.

وی برگزاري مسابقات قرآني را از جمله برنامه‌هاي اصلي و مورد تاکيد سازمان عقيدتي سياسي ناجا عنوان کرد و افزود: کارکنان نیروی انتظامی کشور همواره در ویژه برنامه های قرآنی پیشگام بوده‌اند، بايد قرآن را تبليغ کنيم و مسؤولان نيز وظيفه دارند بستر لازم برای توسعه فعالیت های قرآنی را فراهم کنند.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي ناجا با تأکید بر این‌که قرآن بایستی محور تمام امور قرار گیرد، با اشاره به حديثي از امام صادق (ع)، اظهار داشت: در جايي که قرآن تلاوت شود شيطان از آن محل دور مي‌شود و جايي که در آن از شيطان لعين و رانده شده خبري نباشد خير و برکت الهي نازل مي‌شود بنابراين قرآن براي بشر مايه خير و برکت است.

حجت‌الاسلام بهشتي پور، مهم‌ترين و بارزترين مشخصه جامعه منتظر ظهور را انس با قرآن و داشتن فرهنگ قرآني و عمل به فرامين قرآن دانست و تاکيد کرد: در قرائت و عمل به قرآن بايد جديت بيشتري داشته باشيم و بايد به جايي برسيم که گفتمان هايمان، گفتمان قرآني باشد همانگونه که بزرگان ديني ما اينگونه بودند.

همچنین حجت‌الاسلام علی غلامي، رئيس عقيدتي سياسي نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در این مسابقات ۸۶ نفر از کارکنان و خانواده های برتر قرآنی از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان حضور دارند، اظهار داشت: برگزیدگان در ۵ رشته تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ ۵ جزء و درک مفاهیم سطح یک و دو به مسابقات کشوری ناجا راه خواهند یافت./202/935/ب1

ارسال نظرات