۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۶۶۰۸۸
کارشناس مهدویت:

فقاهت شیعه در خط مقدم مبارزه با مدعیان دروغین مهدویت است

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به تلاش علما و فقها برای مقابله با جریانات منحرف در حوزه مهدویت، گفت: فقهاهت شیعه سبب حفظ و صیانت جهان تشیع در برابر جریانات منحرف و دروغین مهدویت از زمان غیبت امام عصر(عج) تاکنون شده است.
محمد شهبازیان در بابل محمد شهبازیان محمد شهبازیان در بابل محمد شهبازیان در بابل محمد شهبازیان در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد شهبازیان، کارشناس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم شب گذشته در مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مسجد مقدس محدثین بابل با گرامیداشت آغاز امام حضرت ولی عصر(عج)، گفت: شیعیان در عصر غیبت امام عصر(عج) باید همواره به یاد آن بزرگوار باشند و برای ظهور و فرج آن حضرت دعا کنند.

وی افزود: بسیاری از نعمتهایی که به ما می رسد به واسطه وجود حضرت امام زمان(عج) و دعای آن حضرت است.

کارشناس مباحث مهدوی ضمن تشریح برخی از فتنه ها و مدعیان دروغین امام عصر(عج)، گفت: یکی از مواضع مشترک بین جریانات دروغین مهدویت، جبهه گیری آنها علیه فقها و فقهات شیعه است تا از مراجعه مردم به فقها در جهت صحت و سقم ادعاهای آنها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به جعل احادیثی در خصوص تقابل همه فقها با امام عصر(عج) پس از ظهور اشاره کرد و اظهار داشت: بر خلاف برخی از مدعیان دروغین و شبهه افکنان در حوزه مهدویت، هیچ روایتی معتبری از تقابل فقها با امام زمان(عج) وجود ندارد بلکه بر اساس روایات بسیاری از ائمه(ع)، بر لزوم مراجعه مردم به فقها در عصر غیبت تاکید شده است.

حجت الاسلام شهبازیان به تلاش جدی و تبلیغات گسترده جریانات انحرافی مهدویت پرداخت و تصریح کرد: برخی تحصیل کرده های حوزه هم در دام تبلیغات این جریان های انحرافی می افتند که نمونه آن ادعای اخیر فردی است که خود را امام چهاردهم معرفی می کرد.

وی افزود: یکی از روشهای جریانات انحرافی مهدوی جعل، تحریف و تقطیع روایات و احادیث است و فردی از مدعیان امام عصر(عج) اقدام به نگارش جزوات و کتابی 600 صفحه ای کرد.

کارشناس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم به جریانات انحرافی در بین شیعه در عصر امام عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس برخی از اسناد تاریخی در زمان امام عسکری و بعد از ایشان تا 20 فرقه انحرافی در بین شیعه پدیدار شد که براساس تدابیر امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) سازمانی به نام سازمان وکالت برای مقابله با این انحرافات و ارتباط با شیعیان سازماندهی شد.

وی ادامه داد: سازمان وکالت شکل داده شده از سوی امام عسکری(ع) بعد از شهادت ایشان، شروع به اثبات امامت امام زمان(عج) و افشاگری در خصوص مدعیان دروغین و منحرفین نمود تا اینکه امام عصر(عج) چهار نفر را در  زمان غیبت صغری از افراد برجسته این سازمان به عنوان نواب خاص خود معین کرد.

حجت الاسلام شهبازیان یکی از شبهات مطرح شده از سوی برخی جریانات ضد مهدوی را عدم تولد امام عصر(عج) بیان کرد و اظهار داشت: شبهه عدم تولد امام عصر(عج) شبهه جدید و تازه ای نیست بلکه از زمان شیخ مفید تا کنون به این شبهه از سوی علمای شیعه پاسخ علمی و اسنادی قوی داده شده است.

وی افزود: در کتب معتبر اهل سنت که حتی دارای نگاه مثبتی به شیعه ندارد، روایات محکم و مستندی را از تولد امام عصر(عج) اشاره کردند و به صراحت به این تولد و موضوع سرداب غیبت اشاره شده است.

کارشناس حوزه مهدویت یکی از مدعیان اخیر جریان مهدویت را در عراق مورد اشاره قرار داد و گفت: فردی به احمد اسماعیل بصری که خود را یمانی و امام سیزدهم معرفی می کند، همه مراجع عظام را دجال می نامد و سعی در تضعیف جایگاه فقهاهت و مرجعیت می کند.

وی ادامه داد: فقهاهت شیعه موجب حفظ و صیانت تشیع در برابر جریانات منحرف و دروغین از زمان غیبت تاکنون شده است.

حجت الاسلام شهبازیان با تاکید بر اینکه شیعیان باید با وحدت و محبت به یکدیگر زمینه های ظهور امام عصر(عج) را فراهم نمایند، اظهار داشت: ایجاد محبت، صله رحم و کمک برادران شیعه نسبت به یکدیگر موجب خوشحالی امام زمان(عج) می شود.

وی ادامه داد: مطالعه کتاب مراتب ایمان و کفر مرحوم کلینی جامعه شیعی را نسبت به وظایف خود در زمان غیبت امام عصر(عج) بیشتر آشنا می سازد که از جمله آنها کمک به ایتام شیعه و سرپرستی آنها است.

گفتنی است؛ در مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مسجد مقدس محدثین، برنامه های متعدد فرهنگی برگزار شد و چند نفر از خدام این مسجد مفتخر به پوشیدن لباس خدمت در این مسجد شدند./202/1313/ب1

ارسال نظرات