۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۶۶۱۰۲
مدیر مرکز اسلامی هستون آمریکا؛

تبلیغ، مؤثرترین شیوه اثرگذاری است

حجت الاسلام بدیعی با اشاره به اینکه موضوع امامت امام زمان(عج) از ریشه دارترین اعتقادات شیعیان است، گفت: همه پیامبران الهی آمده اند تا زمینه سازی کنند تا دین به صورت کامل محقق شود و بشر تمامی ابعاد دین را در زندگی خود حس کند.
بدیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر بدیعی مدیر مرکز اسلامی هستون آمریکا و مسؤول مؤسسه عصر معنویت در همایش «مبلغین زبان دان اربعین» که شب گذشته در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع امامت امام زمان(عج) از ریشه دارترین اعتقادات شیعیان است، گفت: همه پیامبران الهی آمده اند تا زمینه سازی کنند تا دین به صورت کامل محقق شود و بشر تمامی ابعاد دین را در زندگی خود حس کند.

مدیر مرکز اسلامی هستون آمریکا با بیان اینکه عمق محتوایی ظهور امام زمان(عج) متأسفانه در عمل مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: مشخصه ظهور امام زمان(عج) بر مدار اعتقاد به مهدویت و تأسیس حکومت جهانی با مشخصه صلح است و امروزه نسبت به صدور این محتوای عمیق غفلت های بسیاری شده است.

حجت الاسلام بدیعی به تشریح سیره معصومین(ع) در رابطه با تبلیغ آموزه های اصیل دین پرداخت و گفت: امروزه نباید ایده های علمی و فقهی خود را محدود کرد بلکه باید آنها را در سطح بین الملل تبلیغ کرد و همواره باید این مهم را درنظر گرفت که تبلیغ اثر بسیاری بر افکار عمومی دارد همانگونه که ترامپ با تبلیغ توانست رقیب معروف خود خانم کلینتون را کنار بزند و رییس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا شود.

وی افزود: در مؤسسات بین المللی مسلمانان حضور مفید و مؤثر ندارند و این در حالی است که کشورهای خارجی در زمانهای قدیم مؤسسات خود را تشکیل داده اند و توانسته اند قوانین خود را در قالب سازمان هایی مانند سازمان ملل متحد جهانی کنند.

مدیر مرکز اسلامی هستون آمریکا با اشاره به وضعیت نابسامان کشورهای اسلامی اظهار داشت: کشورهای غربی با نهای زیرکی پیامهایی مانند صلح و عدالت و ازین قبیل را از آموزه های اسلام می گیرند و با تغییراتی تبدیل به اصطلاحات امروزی کرده و به سود خود تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام بدیعی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید موضوع زبان شناسی را مورد توجه ویژه قرار دهد، ابراز داشت: اگر مبلغین به زبان کشورهای خارجی مسلط شوند به راحتی می توانند در عرصه بین المللی تبلیغ آموزه های اصیل اسلام را انجام دهند و علاوه بر یادگیری زبان باید فرهنگ و نوع رفتار افراد آن کشورها را نیز یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام امروزه با کمبود مبلغ در کشورهای خارجی مواجه است، بیان داشت: حرکاتی که برای تبلیغ بین المللی انجام می شود باید قدر دانشته شود تا بستر برای جهانی کردن مهدویت فراهم شود./841/202/ب3

ارسال نظرات