۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۱۰۴
استاد دانشگاه:

گناه بزرگ‌ترین ظلم انسان به خود است

استاد دانشگاه با بیان اینکه منتظران ظهور هرگز اهل ظلم و ستم نیستند و در حق خود نیز ظلم نمی‌کنند، گفت: انسان با انجام گناه بزرگ‌ترین ظلم را در حق خود انجام می‌دهد.
نیکنام گناه نکردن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، شب گذشته در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: انسان منتظر در همه احوال در انتظار فرج به سر می‌برد.

وی افزود: فرد منتظر در مسیر امام زمان(عج) حرکت کرده و اعمال خود را در راستای خشنودی و رضایت ایشان انجام می‌دهد و برای رفع مشکلات مردم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید به اینکه شیعیان باید برای اهل بیت(ع) زینت باشند نه مایه آبروریزی آنان، بیان داشت: در روایات اهل بیت(ع) آمده است که دلها را به سوی ما جذب و زشتی را از ما دور کنید. در نگاه دیگران اخلاق و رفتار شیعیان به هر شکل و صورتی که باشد به حساب پیشوایان و رهبرانشان گذاشته و آنان را به اهل بیت(ع) نسبت می‌دهند به همین سبب باید شیعیان رذائل را از خود دور و خوبیها را در وجودشان پرورش دهند.

نیکنام با تاکید به اینکه انسان منتظر باید خود فراهم کننده مقدمات ظهور باشد، ابراز کرد: انسان منتظر تشنه شهرت نیست بلکه درصدد خدمت به مردم است رفتار و کردار او بسیار پسندیده و قابل ستایش بوده و برای دیگران الگو به شمار می‌رود.

وی حسن خلق را از دیگر ویژگی‌های انسان منتظر بیان کرد و گفت: انسان منتظر سراسر رافت و گذشت بوده و خیرش به مردم بیش از شرش است، در روایت ائمه معصومین(ع) چنین آمده که اگر انسان دردمندی فریاد یاری سر دهد و مسلمانی بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: منتظران ظهور هرگز اهل ظلم و ستم نیستند و در حق خود نیز ظلم نمی‌کنند و از ظلم به خود به جد پرهیز می‌کنند و گناه بزرگ‌ترین ظلم انسان به خود است.

نیکنام در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به انجام گناه مداومت داشته و پرهیز نداشته باشد نمی‌تواند به راحتی توبه کند و کم کم از درگاه الهی رانده و به یاران شیطان ملحق می‌شود.

وی درباره توبه کردن، گفت: گناه نکردن از توبه کردن راحت‌تر است، انسان پس از توبه باید گناهان خود را جبران کند و این جبران بسیار سخت و مشقت بار است./202/813/ب1

ارسال نظرات