۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۶۶۱۷۲
امام جمعه بندرعباس:

مباحث مبتنی بر اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای وحدت اسلامی است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه مباحث مبتنی بر اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای وحدت بین امت اسلامی است، گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای کاهش و رفع اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته شهرستان با اشاره به روز پژوهش گفت: پژوهشگران دو دسته اند دسته ای واقعا پژوهشگر بوده و حرف های نو و جدیدی برای گفتن دارند که این بهترین دسته اند.

وی در ادامه افزود: دسته ای دیگر با استفاده از کتب مختلف، جزوه هایی را تدوین می کنند، گروه اول برای کمک به علم و دانش در جامعه و گروه دوم برای اخد نمره تلاش می کنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین تصریح کرد: آنچه کشور را نجات می دهد نمره نیست بلکه علم، دانش و آگاهی است.

وی ادامه داد: اما گروه سومی نیز وجو دارند که بدون تحقیق و جستجو و حتی بدون استفاده از کتاب های دیگر، قصد پژوهش درند و این کار را به پرداخت هزینه به محقق دیگر می سپارد.

آیت الله نعیم آبادی، کپی کردن مقالات و تولیدات علمی دیگران را خیانت به کشور دانست و تاکید کرد: باید به طور جدی با آن برخورد شود تا آبروی دانشمندان موفق کشورمان از سوی برخی افراد سودجو مورد آسیب و لطمه قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: باید با الگوگرفتن از هفته وحدت در جهت حفظ همبستگی و برادری تلاش و از اختلاف و دودستگی پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مبتنی بر اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای وحدت بین امت اسلامی است ابراز داشت: در هفته وحدت باید در راستای کاهش و از بین بردن اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی بهره برد، چرا که اختلاف و دعوا ضد هر کار ارزشمندی است.

آیت الله نعیم آبادی به سالروز اعلام متجاوز بودن عراق اشاره داشت و تصریح کرد: ما معتقدیم که حمله عراق به ایران به امر خود آمریکا بود، آمریکا قطعا می دانست که عراق متجاوز است و هیچ عکس العملی نشان نداد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه غرب گرایان باید محبوب خود را به خوبی بشناسند تصریح کرد: سازمان ملل و غربی ها نیز کور بودند و نمی دانستند که عراق متجاوز است، اجازه دادند تا این جنگ 8 سال به طول بانجامد و دو کشور را به نابودی بکشاند، زمانی اعلام کردند که عراق متجاوز است که دیگر دیر شده بود.

وی بیان کرد: در عصر فعلی کوچکترین خبر در کمترین زمان ممکن در جهان منتشر و مخابره می شود، در کشوری که از زمین و هوا مورد حمله قرار گرفته، چطور می توانند خودشان را بی خبر جلوه دهند.

آیت الله نعیم آبادی، جنگ و نابودی را مهمترین هدف دشمن دانست و تصریح کرد: دشمنان از راه اندازی جنگ تحمیلی به دنبال نابودی کشور ایران بودند و به همین دلیل برای رسیدن به این هدف شوم خود از هیچ کوششی دریغ نکردند.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: طرفداران ناآگاه غرب و کسانی که خودشان را به خواب زده اند با مشاهده اوضاع کنونی منطقه و جهان به حیله گری‌های دولت آمریکا پی ببرند./201/851/ب1

ارسال نظرات