۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۲۰۵
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

طولاني شدن عصر غيبت، آزمايشي الهي براي مؤمنان است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل طولاني شدن ظهور در عصر غيبت را آزمايشي الهي براي مؤمنان دانست و گفت: آخرين ذخيره الهي و چراغ روشن گر، وقتي به جامعه بشريت عرضه مي شود که مردم درخواست و اعلام نياز به ظهور حضرت داشته باشند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي شامگاه جمعه در امامزاده هلال ابن علي در جمع مردم اين شهر با تبريک سالروز آغاز امامت دوازدهمين اختر آسمان امامت و ولايت گفت: خداوند غيبت طولاني را براي حضرت مهدي(عج) مقدّر فرموده و اين تقدير، به جهت عدم آمادگي مردم براي حضور اين امام بزرگوار در صحنه جامعه است.

وي با اشاره به اينکه خداوند يازده ستاره فرزوان و چراغ هدايت را براي راهنمايي و هدايت مردم در جامعه منصوب کرده است خاطر نشان کرد: هدف ائمه هدي(ع) هدايت بشر  و نشان دادن راه صحيح به امت بود اما مردم جاهل، اين يازده چراغ پرفروغ را شکستند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تصريح کرد: آخرين ذخيره الهي و چراغ روشن گر، وقتي به جامعه بشريت عرضه مي شود که مردم درخواست و اعلام نياز به ظهور حضرت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اينکه اگر آخرين حجت الهي در شرايط عدم آمادگي مردم در جامعه ظهور يابد، همان شرايطي که براي ساير ائمه اطهار(ع) اتفاق افتاد تکرار مي شود، خاطر نشان کرد: امام معصوم و منجي بشريت حضرت مهدي(عج) در پشت پرده غيبت است تا از شرور محفوظ بماند و از فتنه ظالمان و ستمکاران در امان باشد.

وي در ادامه يادآور شد: برخي به دليل طولاني شدن غيبت امام به شک مي افتند و برخي از راه منحرف مي شوند در حالي که طولاني شدن ظهور در عصر غيبت، آزمايشي الهي براي مؤمنان است.

اين استاد حوزه با تأکيد بر اينکه در روايات، مصائب و مشکلات فراواني براي عصر غيبت ذکر شده، تصريح کرد: صبر در بلاها و آزمايش هاي الهي عصر غيبت ملاک شناخت مؤمنان و مجاهدان و صابران است.

حجت الاسلام، بزرگ ترين وظيفه شيعيان در عصر غيبت را انتظار فرج و ظهور حضرت حجت (عج) دانست و افزود: انتظار فرج يک شعار نيست، بلکه يک فرهنگ و مجموعه اي از وظايف و تکاليف است که بايد عملي شود تا يک فرد، منتظر واقعي و حقيقي امام خود باشد./203/1307/ب1

ارسال نظرات