۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۶۶۲۴۸

تشويش اذهان يا تنوير افكار؟

وزير محترم بهداشت چه كسي جز دولت را متهم به عدم توجه به سوانح جاده اي مي كند؟ مخاطب وزير بهداشت كه مرگ و مير دو برابر مسافران يك هواپيما براي آنها عادي شده كيست؟ بقال سر كوچه يا وزارتخانه هاي ذيربط؟
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حسین کربلایی در سرمقاله امروز رسالت نوشت: در حالي كه بسياري از صاحب نظران و آگاهان منتقد به عملكرد دستگاه هاي دولتي با شكايت دستگاه هاي دولتي و اجرايي تحت فشار هستند و امنيت شغلي آنان از سوي دولت به بهانه نشر اكاذيب و تشويش اذهان با شكايات فله اي در معرض تهديد است ، برخي از وزرا همان موضعي را ابراز و اظهار و اعتراف مي كنند كه منتقدين مطرح مي كنند و اين رفتار پارادوكسيكالي دولت حكايت از سردرگمي در حوزه قوه مجريه است كه مي رود تا به ديگر قواي سه گانه كشور از جمله قوه قضائيه كه مرجع و ملجاء تظلمات مردم است ، تسري يابد . دقت در عبارات زير مويد اين ادعاست.

1- به مسئله پيشگيري از سوانح جاده اي توجه چنداني نمي شود .
2-اينكه معادل هفته اي دو هواپيما سقوط كند و همه افراد بميرند به امري عادي تبديل شده است.
3-همكاري (عدم) سه قوه تاسفبار است.
4-اتومبيل بي كيفيت توليد مي كنيم اگر حرفي در اين باره  گفته شود، 
مي گويند ضد اشتغال است.
5-كوتاهي در حوزه سلامت قابل كنترل است به شرط آنكه خط ويژه و رانت وجود نداشته باشد.
6-پنجمين كشور دنيا از بابت تصادفات هستيم.
7-ما در هيچ جاي نظام تصميم گيري قرار نداريم.
8- چرا مسئولين توليد موتورسيكلت را متوقف نمي كنند؟
9-چه كسي اجازه توليد در بخش صنعت را مي دهد؟
10-در حادثه قطار سمنان، اورژانس و آتش نشاني كجا بودند؟
11-بايد با مسئولان به نحوي برخورد شود كه درس عبرت باشد.
12-مردم ما به قضا و قدر معتقدند. مردم مي گويند اين حوادث قضا و قدر بوده و راضي مي شوند.

عبارات فوق سخن منتقدين دولت نيست كه با حربه توهين، اهانت‌هايي نظير بي سواد و بي شناسنامه و با تمسك به  اتهام نشر اكاذيب و تشويش اذهان و تهديد به شكايت دلسوزان  نظام از ميدان به در شوند. بلكه 12 فراز از سخنان عضو محترم دولت يعني وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي است كه اخيرا در كنگره تروما از تريبون عمومي اظهار شده و در جرايد روز منعكس گرديده است.(1)

وزير محترم بهداشت چه كسي جز دولت را متهم به عدم توجه به سوانح جاده اي مي كند؟ مخاطب وزير بهداشت كه مرگ و مير دو برابر مسافران يك هواپيما براي آنها عادي شده كيست؟ بقال سر كوچه يا وزارتخانه هاي ذيربط؟
تاسف وزير بهداشت از همكاري يا عدم همكاري سه قوه متوجه كدام يك از روساي سه قوه است؟
وزير مي گويد خودروي بي كيفيت توليد مي كنيم ، مسئوليت اين توليد متوجه چه كسي جز خود دولت است؟
خط ويژه و رانتي كه وزير بهداشت مدعي است واقعيت دارد يا ندارد ؟ صدق است يا كذب؟
وزير بهداشت مي گويد ما هيچ جايي در نظام تصميم گيري كشور نداريم. مخاطب وزير كيست؟ پس وزرا در هيئت دولت چه كاره‌اند . آيا آنها ماموران مسلوب الاختيار در هيئت دولت هستند؟ اعتراض وزير به توليد موتورسيكلت متوجه بقال سر كوچه است يا وزير صنعت ، معدن و تجارت ؟ آيا وزير بهداشت نمي داند اجازه توليد خودروي بي كيفيت  يا موتورسيكلت كه عامل اصلي تصادفات است ، را چه كسي در وزارت صنعت ، معدن و تجارت يا سازمان گسترش صنايع ايران مي دهد؟

آنچه را كه منتقدين دولت به عملكرد دولت و مجموعه دستگاه هاي اجرايي گفته و مي گويند از جنس همان مطالبي است كه وزير بهداشت به عنوان عضوي از اعضاي دولت بخشي از آن را مي گويد.پس چه جاي شكايت و بگير و ببند منتقدين است؟ آيا وزير بهداشت هم  نشر اكاذيب مي كند آن هم به منظور تشويش اذهان؟ 

كمتر از 6 ماه به پايان عمر دولت يازدهم باقي نمانده ، آيا بهتر نيست دولت و مسئولين دستگاه‌ها با يك معذرت خواهي از منتقدين و پوزش از دلسوزان و صاحب نظران به گونه اي رفتار كنند كه بعد از اتمام دوره تصدي در يك رفتار مقابله به مثل تحت پيگرد منتقدين در مراجع قضائي قرار نگيرند ؟ خواهيد پرسيد براي چه ؟ پاسخ روشن است . براي اعاده حيثيت از انواع افترا، توهين و اتهامات واهي نشر اكاذيب.
پي نوشت :
1- كيهان 25/9/95

/916/ 102/ع
 

ارسال نظرات