۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۳۲۰
امام جمعه زرند:

مناجات با خدا نخستین برنامه انسان ساز اسلام است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مناجات با خدا نخستین برنامه انسان ساز اسلام است، گفت: نخستین برنامه زندگی انسانها مناجات با خداوند است و انسانها ساعتي از زندگي خود را مختص به مناجات با خدا دهند.
سبک زندگی

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین شيوه و سبک زندگي انسان از نظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: از لحظه اي كه انسان به دنيا مي آيد و تا لحظه اي كه از دنيا مي رود براي زندگی خود برنامه دارد، و هيچ ديني پیدا نمی شود كه به تمام ابعاد زندگي انسان توجه داشته باشد، جز اسلام و مكتب ناب تشيع كه هم به بُعد جسمي و هم به بُعد روحي، هم به بُعد دنيا و هم به بعد آخرت ما توجه دارد.

وی بیان کرد: امام موسي بن جعفر(ع) طبق اين حديث شريف مي فرمايند«اجتهدوا في ان يكون زمانكم اربع ساعات» اجتهاد يعني كوشش و نهايت تلاش، بنابراین براساس این حدیث شریف باید به زندگی خود نظم ببخشیم.

امام جمعه زرند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند« سبك و شيوه زندگي مهم است» و اهل بيت(ع) شيوه زندگي را خوب مشخص كردند هر چه ما بيشتر به زندگي ائمه و پيشوايانمان توجه کنیم، زندگی با سعادتی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی نخستین برنامه زندگی انسانها را مناجات با خداوند دانست و افزود: انسانها ساعتي از زندگي خود را مختص به مناجات با خدا دهند، مؤمنين اشد حب نسبت به خدا داشته باشند، و مناجات با خدا نخستین برنامه انسان ساز اسلام است.

وی ادامه داد: دومين برنامه زندگي انسانها كار و تلاش و توليد در جهت امرار معاش است و در هر کاری که مشغول هستید باید بخشی از زندگی خود را به امرار و معاش اختصاص دهید و سومين برنامه روزانه مسلمان ديدار با برادران و افراد مورد اعتماد است.

امام جمعه زرند با بیان اینکه چهارمين برنامه زندگی انسانها لذت حلال است، خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال جزئی از عبادت به پیشگاه خداوند متعال است، و بخش مهم و موثری از دین و عبادت ما به کسب روزی حلال بر می گردد.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: يكي از راههاي حل مشكلات در زندگی توسل است، بنابراین انسان با توسل به خداوند بر مشکلات چیره شود./9709/302/ب3

ارسال نظرات