۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۶۳۳۰

نگاهی به برنامه‌های هفته جاری رادیو معارف

تبیین نقش مساجد در ارتقای سطح فرهنگ كشور در برنامه «نقد و نظر»، بررسی راه‌هاي تأسي به سيره نبوي در برنامه «به رنگ خدا»، بررسي آموزهاي اخلاقي در برنامه «مهربان باشيم» و تبیین جايگاه مدارا و سازگاري در برنامه « صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبیین نقش مساجد در ارتقای سطح فرهنگ كشور در برنامه برنامه «نقد و نظر»، بررسی راه‌هاي تاسي به سيره نبوي در برنامه «به رنگ خدا»، بررسي آموزهاي اخلاقي در برنامه «مهربان باشيم»، تببین جايگاه مدارا و سازگاري در برنامه « صبح روشن» و نگاهی به  فوايد مدارا و سازگاري در برنامه «صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.

بررسی نقش مساجد در ارتقای سطح فرهنگ كشور        

راديو معارف در برنامه نقد و نظر نقش مساجد در ارتقاء رشد معنوي و فرهنگي مردم را بررسي مي‌كند.

برنامه «نقد و نظر» مورخ 21 آذر 95 با موضوع  بررسي نقش و كاركرد مساجد در ارتقاء سطح فرهنگ كشور به روي آنتن مي‌رود.

اين برنامه با كارشناسي حجج اسلام دكتر بنيانيان  و دكتر نيك روش به تبيين نقش  مساجد به عنوان نهادهاي ديني  و اجتماعي در ارتقاء آگاهي‌هاي عمومي و اطلاع‌رساني و  رشد معنوي و فرهنگي اقشار مختلف مردم خواهد پرداخت.

«نقد و نظر» كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه وسردبيري علي برخورداري و اجراي مرتضي  بهرامي خشنودي روزهاي يكشنبه ساعت 14:45 تقديم شنوندگان فرهيخته راديو معارف مي‌شود.

راه‌هاي تاسي به سيره نبوي در راديو معارف

به رنگ خدا در هفته وحدت از راه هاي تأسي به سيره نبوي  با محوريت حديث شريف «انِّي بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَكارِمُ الاَخلاق» مي‌گويد.

برنامه «به رنگ خدا» همزمان با آغاز هفته وحدت و ميلاد نبي اكرم(ص)  از 20 آذر 95 به مدت يك هفته به تبيين راههاي تاسي به سيره نبوي خواهد پرداخت.

 اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام جواد عباسي به بررسي حديث شريف «اِنِّي بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَكارِمُ الاَخلاق»  و الگوي‌گيري از سيره نبي اكرم(ص) مي‌پردازد.

الگوگيري از حضرت محمد (ص) با توجه به كلام امام علي  علیه السلام در خلق نيكو، وحدت،‌غيرت، سخاوت و صبر از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري محمد حسين پور و اجراي رضا حبيبي از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:50 به روي آنتن مي‌رود.

بررسي آموزهاي اخلاقي و ضرب المثل هادر برنامه مهربان باشيم

راديو معارف در برنامه مهربان باشيم به تبيين شعري از گلستان سعدي مي پردازد

 برنامه «مهربان باشيم» كه با هدف بررسي آموزهاي اخلاقي و ضرب المثل‌ها طراحي و توليد شده است از 20 آذر 95 به بررسي يكي از اشعار سعدي در  كتاب گلستان خواهد پرداخت

استاد اوحدي در اين برنامه از جايگاه شعر  «اگر حنظل خوري از دست خوشخوي/به از شيريني از دست ترش روي» در جامعه سخن خواهد گفت.

«مهربان باشيم» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري ابوالفضل سليماني و اجراي رضا ملايي شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم شنوندگان مي‌شود.  

فوايد مدارا و سازگاري در صبح روشن

برنامه «صبح روشن» جايگاه مدارا و سازگاري  و فوايد آن را  بررسي مي كند

برنامه زنده «صبح روشن» با كارشناسي حجت الاسلام دكتر ساجدي از 20 آذر 95 به مدت سه روز به بررسي جايگاه مدارا و سازگاري  و فوايد آن خواهد پرداخت.

همچنين تبيين راههاي ايجاد و تقويت روحيه سازگاري و آسيبهاي ناسازگاري از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود.

برنامه «صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه به تهيه كنندگي محمدحسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر، شنبه تا دوشنبه ساعت  9:00 از راديو معارف پخش مي‌شود./998/303/ب3

 

 

 

ارسال نظرات